Optymalizacja czy pozycjonowanie – co wybrać?

Marketing Internetowy 11 lutego 2015 0
Optymalizacja czy pozycjonowanie – co wybrać?


Promocja strony internetowej czy witryny sklepu internetowego powinna być przeprowadzana z wykorzystaniem narzędzi internetowych, bowiem tylko te dotrą do największej liczby docelowych odbiorców z wyselekcjonowanej grupy rynkowej. Oczywiście, można wykorzystywać reklamę zewnętrzną czy wewnętrzną w promowaniu serwisów www, ale takie metody sprawdzają się wyłącznie w odniesieniu do dużych graczy rynkowych, którzy mają wysoki budżet przeznaczony na szeroko rozumianą reklamę. W przeważającej mierze strony internetowe promują się w Internecie. Najlepsze przy tym efekty promocji i wzmacniania pozytywnego wizerunku firmy w oczach docelowych odbiorców, daje pozycjonowanie i optymalizacja. Pytanie tylko, co wybrać?
Najlepiej byłoby wykorzystać oba narzędzia promocyjne, mianowicie najpierw zoptymalizować stronę internetową pod kątem dalszych działań pozycjonujących. Jeśli jednak brakuje nam na wstępnym etapie funkcjonowania strony internetowej środków finansowych na wszechstronną promocję, musimy dokonać wyboru. Zarówno pozycjonowanie za pomocą tzw. link popularity, jak i optymalizacja SEO przyniosą wymierne korzyści.
Przy podejmowaniu decyzji należy przeanalizować, co będzie bardziej skuteczne. Optymalizacja SEO zalecana jest w przypadku serwisów informacyjnych i społecznościowych, gdzie nadrzędnym celem strony jest bezpośrednie generowanie zysków dla właściciela, a więc mamy do czynienia ze stroną komercyjną. Optymalizacja sprawia, że serwis czy strona internetowa ma szansę zyskać wiele użytkowników, ale nie sprofilowanych. Takie działania są uzasadnione, gdy treść strony automatycznie kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, a serwis posiada pewne funkcje społecznościowe, umożliwiające samodzielny przyrost treści. Jeszcze lepsze efekty optymalizacji możemy uzyskać, jeśli mamy możliwość pisania dodatkowej treści związanej z serwisem.
Pozycjonowanie z wykorzystaniem link popularity powinno być wykorzystywane przede wszystkim w odniesieniu do stron firmowych i sklepów internetowych, a więc do witryn o komercyjnym charakterze, których celem jest bezpośrednie generowanie zysków dla właściciela, a treść kierowana jest do konkretnych, sprofilowanych odbiorców. Pozycjonowanie sprawdza się, jeśli marża na towarach i usługach oferowanych za pośrednictwem strony internetowej jest większa niż 30%, a serwis posiada ograniczone możliwości samodzielnego przyrostu treści dzięki aktywności jego użytkowników. Pozycjonowanie w szybszym tempie pozwoli osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, przekładające się na popularność witryny.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »