Czy Page Rank wpływa na pozycjonowanie strony?

Marketing Internetowy 7 kwietnia 2015 0
Czy Page Rank wpływa na pozycjonowanie strony?


Jeszcze kilka lat temu o tym, jak wartościowa jest strona internetowa, decydował tzw. Page Rank, czyli ranking stworzony przez Google. Najwyższy Page Rank miał z założenia uzyskiwać strony najbardziej wartościowe dla użytkowników, dopasowane do wpisywanych w okno wyszukiwarki fraz kluczowych. Page Rank jest 10-stopniową skalą, określającą wartość każdej opublikowanej w Internecie strony internetowej. Page Rank okazał się jednak niedoskonałym narzędziem określania wartościowości stron internetowych. Nie można więc było w 100% oprzeć o niego klasyfikowanie stron www na poszczególne miejsca w rankingu wyszukiwań Google na zadane słowa kluczowe.
Page Rank naliczany jest dla każdej strony i podstron serwisów, oddzielnie, stąd też strona główna może mieć znacznie wyższy Page Rank, niż jej podstrony. Wysoki Page Rank nie jest gwarancją uzyskania pierwszego miejsca w rankingu dla danych słów kluczowych. Google w ten sposób ocenia jedynie wartościowość strony www.
Problemem jest przede wszystkim to, że czasem nie ma możliwości skontrolowania, jaki jest prawdziwy Page Rank strony www. Oficjalną klasyfikację można sprawdzić zaś w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że zainstalujemy Google Toolbar do przeglądarki internetowej, a on poinformuje nas w kilka sekund, do jakiej kategorii w 10-stopniowej skali zaliczona powinna być strona internetowa, którą użytkownik przegląda.
Im wyższy Page Rank witryny internetowej, tym lepiej jest ona oceniana przez Google, choć nie przekłada się to w sposób bezpośredni na klasyfikację stron www na liście wyszukiwań w wyszukiwarce Google, na zadane słowa kluczowe. O tym jednak decydują linki przychodzące do witryny oraz jej wartościowy kontent, w odpowiedni sposób nasycony słowami kluczowymi. W czołówce rankingu wyszukiwań strona internetowa nie znajdzie się, tylko dlatego, że posiada wysoki Page Rank. Jeśli w ogóle nie będzie pozycjonowana, z zachowaniem odpowiednich, powszechnie przyjmowanych standardów SEO, nie będzie możliwości zobaczenia jej pod zadane słowa kluczowe wysoko w wyszukiwaniach Google, choć na kolejnych podstronach oczywiście musi się ona znaleźć. Z perspektywy promowania witryny. Page Rank tak naprawdę niczego nowego nie wnosi, a jedynie jest wyznacznikiem wartościowości i potencjału witryny. Należy go jeszcze odpowiednio wykorzystać, aby można było mówić o dobrze wypozycjonowanej stronie internetowej.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »