Jak wykorzystywać mapy Google do promocji w wyszukiwarce?

Marketing Internetowy 31 marca 2015 0
Jak wykorzystywać mapy Google do promocji w wyszukiwarce?


Mapy Google są bardzo funkcjonalne i pozwalają użytkownikom wyszukiwarki na znalezienie pożądanych miejsc na świecie. Google Maps pokazują nie tylko mapy w wymiarze tradycyjnym, ale i zdjęcia satelitarne, a nawet zdjęcia na żywo. Samochody Google Earth jeżdżą po całym świecie wykonując seryjne zdjęcia miejsc, w których się znajdą. Na ich podstawie tworzony jest wirtualny obraz miast i atrakcji turystycznych na całym globie. Niemniej, mapy Google dają realne możliwości promocji dla firm i stron internetowych. W jaki sposób?
Google daje szansę wykorzystania map do oznaczenia siedziby naszej firmy. Skróconą mapę można później umieścić na swojej stronie firmowej, dzięki czemu ułatwiamy potencjalnym klientom znalezienie drogi dojazdu do naszego biura. Co ciekawe, przy użyciu map Google nie tylko zobaczymy pożądane miejsca czy lokalizację firm, jakie nas interesują, ale również wyszukiwarka adresów umożliwi wyszukanie firm oraz fraz wiążąc je z numerem IP naszego komputera. W wyniku tego przy wyszukiwaniu konkretnych słów kluczowych możemy zobaczyć wyniki wyszukiwania na mapie, jakie są najbliższe naszemu miejscu zamieszkania czy miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy. To wygodna opcja nie tylko dla internautów, ale również dla pozycjonerów.
Na znaczeniu tym samym nabiera pozycjonowanie lokalne, gdzie wykorzystywane są frazy kluczowe łączone z lokalizacją. Na przykład promujemy „agencja medialna Częstochowa”, zamiast tylko „agencja medialna”. Takie pozycjonowanie daje znacznie szybsze efekty, bowiem strona internetowa klienta, albo nasza własna, nawet po kilku tygodniach intensywnych prac może znaleźć się na szczycie listy wyszukiwań. Będzie ona widoczna również w mapach Google, wraz z oznaczeniem miejsca na mapie, w którym znajduje się dana firma, sklep czy punkt usługowy. Integracja przez Google tradycyjnych wyników wyszukiwania z wynikami generowanymi przez Google Maps stwarza nowe możliwości pozycjonowania stron internetowych. Firmy lokalne, które oferują swoje produkty i usługi jedynie w obrębie własnej lokalizacji lub w najbliższym regionie, bez inwestowania wysokich środków finansowych na pozycjonowanie ogólne, na standardowe frazy takie jak np. zakład fryzjerski, salon fryzjerski, stylizacje fryzur, mogą dodać do nich lokalizację, przez co wypromują się w wyszukiwarce Google w stosunkowo bardzo krótkim czasie.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »