Pozycjonowanie w Google a serwisy społecznościowe

Marketing Internetowy 14 kwietnia 2015 0
Pozycjonowanie w Google a serwisy społecznościowe


Popularność serwisów społecznościowych na całym świecie przerosła nawet najśmielsze oczekiwania ich twórców. Nawet Mark Zuckerberg w lutym 2004 roku, kiedy tworzył serwis Facebook nie mógł przypuszczać, że po kilku latach jego funkcjonowania stanie się on jednym z najczęściej wykorzystywanych serwisów tego typu na świecie i będzie miał miliard użytkowników. Dziś stało się to faktem. Media społecznościowe, nazywane z języka angielskiego social media, wciąż się rozwijają. Są ważnym elementem współczesnej sieci internetowej, dlatego też przy prowadzeniu procesów promocji stron www nie należy ich pomijać. Pozycjonowanie w Google musi być skorelowane z działaniami podejmowanymi na łamach portali społecznościowych.
Warto powiedzieć o nowej, ciekawej funkcjonalności Google, mianowicie wyszukiwarka od niedawna wyświetla informacje o tym, ile razy dany link do strony internetowej był udostępniany w sieci społecznościowej oraz ile można znaleźć artykułów na podobny temat. Google testuje nową usługę, tj. wyświetlanie rekomendacji z serwisu Facebook. Korelacja pomiędzy wyszukiwarką a największym serwisem typu social media, stała się tym samym faktem. Jest to sygnał dla pozycjonerów, aby mocniej zaangażować się w promowanie serwisów na Facebooku, jak i w innych portalach społecznościowych, zwłaszcza branżowych, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google.
Wyszukiwarka otwiera się na społeczność i na nowe możliwości, jakie związane są z serwisami social media. Linki publikowane na łamach serwisów społecznościowych obecnie nie mają dużego wpływu na proces pozycjonowania, ale można przypuszczać, że w najbliższej przyszłości może to ulec zmianie. Unikanie aktywności w serwisach takich jak Facebook może więc odbić się negatywnie na pozycji witryny internetowej w wyszukiwarce Google za kilka miesięcy czy lat. Najlepiej równolegle prowadzić skuteczne działania pozycjonujące i promocję serwisu w social media. Na pewno nie zaszkodzi pozycji strony to, że będzie ona promowana na Facebooku. Wręcz przeciwnie. Nawet jeśli nie wpłynie to na umocnienie pozycji strony w wyszukiwarce Google, to dzięki aktywności w social media można budować pozytywny wizerunek strony internetowej w zbiorowej świadomości docelowych odbiorców.

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Skomentuj »