Jak sprawdzić trudność słowa kluczowego?

Marketing Internetowy 4 maja 2015 1
Jak sprawdzić trudność słowa kluczowego?


Dobór słów kluczowych do pozycjonowania jest jednym z najważniejszych elementów opracowywania strategii promocji strony www w sieci internetowej. Jeśli etap ten zostanie zlekceważony, może się okazać, że właściciel danego serwisu wyda ogromne środki finansowe na pozycjonowanie go w wyszukiwarce internetowej, a działania te nie przyniosą oczekiwanych przez niego rezultatów. Słowa kluczowe, określane również frazami, muszą być dopasowane pod kątem charakteru danej strony www, branży jej funkcjonowania, a także do tekstów zgromadzonych w jej obrębie. Oczywiście po wyborze słów kluczowych można w odpowiedni sposób przeredagować kontent strony www, aby łatwiej i bardziej efektywnie można było ją pozycjonować, ale ważne jest, aby na początek wybrać właściwe dla danego serwisu słowa kluczowe.
Problematyczne przy pozycjonowaniu jest to, jeśli wybierzemy zbyt konkurencyjne, „trudne” frazy kluczowe. Uzyskanie pożądanych rezultatów w pozycjonowaniu w takim wypadku będzie musiało być rozciągnięte w czasie lub działania te będą musiały zostać solidnie zintensyfikowane. Dzieje się to dlatego, że popularne frazy kluczowe pozycjonuje się znacznie trudniej od np. fraz lokalnych czy mało popularnych.
Trudność słowa kluczowego można ocenić na podstawie ilości rekordów wyszukiwań, jakie wyszukiwarka zwróciła przy danym zapytaniu. Wpisując w wyszukiwarkę jakąkolwiek frazę otrzymujemy w belce nad wynikami ilość zapytań pasujących do słowa kluczowego. Wskaźnik ten powinien być dla nas pomocy w znalezieniu informacji o trudności pozycjonowania danej frazy. Niemniej, jak twierdzą sami specjaliści ds. pozycjonowania, nie można wierzyć w 100% tymże wynikom, bowiem nie są one głównym wyznacznikiem trudności pozycjonowania.
Dzieje sie to dlatego, że wyniki wyszukiwań zawsze powiązane są z daną frazą, a wcale nie jest powiedziane, że dla danej frazy kluczowej kilka milionów wyników wyszukiwania będzie powodowało, że pozycjonowanie z jej użyciem będzie nieefektywne. Wszystko zależy od kontekstu i trafności prezentowanych wyników. Dopiero po takiej, globalnej analizie, pozycjoner może podjąć trafną decyzję o doborze konkretnych słów kluczowych dla pozycjonowania. Musi przy tym brać pod uwagę swoje własne możliwości, konkurencyjność fraz kluczowych, budżet klienta lub swój własny i czasookres, w którym mają być prowadzone intensywne działania pozycjonujące.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Komentarze »

  1. dot com 30 września 2015 o godz. 15:58 - Reply

    Moja strona ma 2 000 000 wyników, z czego zajęcie drugiego miejsca to kwestia jednego linku. Zastanówcie się, zanim coś napiszecie 🙂 Chociaż szczerze mówiąc, to artykuł fajny i styl pisania również.

Skomentuj »