Nagły wzrost i nagły spadek pozycji

Marketing Internetowy 22 listopada 2014 0
Nagły wzrost i nagły spadek pozycji


Jeśli ktokolwiek deklaruje obecnie, że w ciągu dosłownie kilku dni wypozycjonuje na pierwsze miejsca nowo powstałą stronę internetową, pod popularne słowa kluczowe – albo mija się z prawdą, albo chce w tym celu skorzystać z nieetycznych praktyk, które w ogólnym rozrachunku tylko zaszkodzą witrynie. Nie ma rewolucyjnego, magicznego sposobu na pozycjonowanie, zwłaszcza dziś, kiedy Google doskonali swoje mechanizmy wyszukiwania i indeksowania stron internetowych w sieci. Pozycjonowanie to proces długotrwały, dlatego nawet gdy uda nam się w krótkim czasie uzyskać dobre efekty pozycjonowania, bardzo szybko będzie musieli pogodzić się ze spadkami pozycji.
Pozycjonowanie coraz częściej jest dziś zastępowane przez kompleksowe działania z zakresu SEO. Obu pojęć nie można ze sobą utożsamiać. SEO jest działaniem, które postrzegane jest jako przyszłość promowania stron internetowych. Jeśli decydujemy się na optymalizowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych zaczynamy dbać o jej kontent. Treści zamieszczone w obrębie witryny stają się coraz bardziej wartościowe, co daje większe korzyści dla użytkowników. Dobry kontent to w chwili obecnej pewny sposób na promowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Google chce dążyć do prezentowania użytkownikom takich rekordów wyszukiwań, które będą najlepiej dopasowane pod kątem zadanego pytania czy wpisanych w okno wyszukiwarki słów kluczowych.
W dzisiejszych czasach w pozycjonowaniu największe znaczenie ma jakość wyników wyszukiwań. Jeśli pozycjoner przestrzega reguł ustanowionych przez Google, optymalizuje swoją stronę internetową i działa zgodnie z istniejącymi wytycznymi, wówczas nie musi obawiać się o to, że uzyskana pozycja w wynikach wyszukiwania zostanie nagle utracona. Takich sytuacji jest coraz mniej, a jeśli już się zdarzą, Google równie szybko może przywrócić witrynie jej pierwotną pozycję.
Działania z zakresu SEO obecnie skupiają się na content marketingu, czyli budowania wartościowej treści na stronie internetowej i dla niej samej. Mniejsze znaczenie ma przy tym techniczne pozycjonowanie, zdobywanie linków przychodzących czy podobne działania, które jeszcze kilka lat temu gwarantowały szybkie osiągnięcie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania na zadane słowa kluczowe.
 

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »