Social Media – czym są media społecznościowe?

Marketing Internetowy 7 marca 2013 6
Social Media – czym są media społecznościowe?


Internet jest wykorzystywany w różnych sferach życia gospodarczego i społecznego. Współcześni ludzie w większości nie wyobrażają już sobie dokonywania codziennych czynności zawodowych, komunikowania się ze swoimi znajomymi, czy czytania wiadomości bez udziału sfery online. Bardzo mocno w ostatnich latach rozwijają się serwisy społecznościowe. Ogólnie rzecz ujmując takie media określane są mianem „social media” z języka angielskiego.

Pojęcie to odnosi się do wszystkich mediów internetowych i mobilnych technologii, dzięki którym można komunikować się na różnych poziomach z innymi ludźmi. Media społecznościowe przełamują bariery lokalizacyjne. Pozwalają na utrzymywanie kontaktów społecznych z ludźmi mieszkającymi nawet na drugim krańcu globu. Technologia Web 2.0 jest popularna również i w Polsce.

Jej zaletą dla Internautów jest przede wszystkim to, że pozwala ona na aktywne uczestnictwo życiu serwisów. Portale społecznościowe stanowią ważny element social media. Ich użytkownicy dzięki zarejestrowaniu w takim serwisie mają szansę na tworzenie i wymianę pewnych treści, zwłaszcza graficznych. Media społecznościowe prowadzą do zawiązywania interakcji z innymi użytkownikami, jak i serwisem społecznościowym jako pewnym narzędziem komunikacyjnym.

W chwili obecnej media społecznościowe uruchamiają nowe sposoby na to, aby ich użytkownicy mogli wymieniać się pomiędzy sobą poglądami, ulubionymi zdjęciami i filmami, czy też po prostu rozmawiać ze sobą. Wśród najbardziej popularnych serwisów społecznościowych należy wskazać serwis amerykański Facebook, Twitter, czy Google +. To tylko niektóre serwisy Web 2.0, z jakich na co dzień korzystają użytkownicy pochodzący z całego świata, w tym również i z Polski.

Media społecznościowe funkcjonują w Internecie pod różnymi postaciami, między innymi serwisów gromadzących muzykę, zdjęcia i video, blogów, mikroblogów, foto i wideo blogów, czy w formie magazynów. Serwisy społecznościowe i kontentowe, jak i wirtualne światy społecznościowe i społeczności graczy, tworzą obraz światowego social media.

5.38 avg. rating (56% score) – 8 votes

6 komentarzy »

  1. Tomasz / Websoul 13 marca 2013 o godz. 11:02 - Reply

    Ciekawy tekst. Jako uzupełnienie podaję link do dłuższego opisu: http://websoul.pl/blog/social-media-co-to-jest

  2. tomek 17 czerwca 2013 o godz. 15:47 - Reply

    Social media to ogromne pole do popisu dla marketingowców i kopalnia wiedzy o userach. Osobiście staram się jak najmniej informacji umieszczać o sobie na portalach tego typu, bo nie chcę, by były wykorzystywane, a są wykorzystywane – wiem to z pracy 🙂

  3. Marzena 15 kwietnia 2014 o godz. 13:38 - Reply

    Media społecznościowe to przyszłość marketingu. To najlepszy sposób na dotarcie do interesującej nas grupy docelowej, jej zbadanie i poznanie, a to pozwala na podjęcie skutecznych działań reklamowych.

  4. Kamil 23 stycznia 2015 o godz. 11:41 - Reply

    Media społecznościowe wkroczyły kilka lat temu i pozamiatały całkowicie media tradycyjne. Fajnie że teraz to sami ludzie kreują to, z jakim contentem chcą się spotkać. Już nic nie jest narzucane na siłę.

  5. Robert 10 sierpnia 2015 o godz. 12:51 - Reply

    Social media na dobre zagościły w naszej rzeczywistości, czy wyobrażacie sobie, że ktoś młody, nie ma teraz w telefonie zainstalowanego Facebooka? 🙂 Media społecznościowe, to bardzo dobra platforma reklamowa, a co do Google+, niedługo tam wielkie zmiany nadchodzą.

  6. Kasia 18 stycznia 2016 o godz. 09:08 - Reply

    Moim zdaniem Social Media znacznie przyśpieszają czas potrzebny na dostęp do informacji. Dzięki portalom społecznościowym możemy daną treść szybko przekazać do sporej liczby osób dzięki udostępnieniom. To jest właśnie fajne 🙂

Skomentuj »