Content marketing zastępuje social media w pozycjonowaniu

Marketing Internetowy 4 lutego 2015 0
Content marketing zastępuje social media w pozycjonowaniu


Social media, czyli media społecznościowe, począwszy od 2007 roku silnie się rozwijają i w bezpośredni sposób wpływają na promocję stron internetowych. Pozycjonowanie w sieci nabrało zupełnie innego charakteru odkąd można posługiwać się takimi narzędziami, choć przez większość ekspertów są one uznawane za wizerunkowe. Tworząc fan page na Facebooku czy będąc aktywnym w innych serwisach społecznościowych, można skutecznie promować swój produkt, usługę, firmę czy też witrynę www. Internet dzięki social media został oddany w ręce samych użytkowników, co zostało przyjęte z olbrzymim entuzjazmem.
Obecnie pozycji social media w zakresie pozycjonowania i e-promocji zagraża content marketing. Ewoluowanie pozycjonowania w kierunku marketingu treści jest naturalną koleją rzeczy. W ten sposób pozycjonerzy są w stanie dostosować się do zmieniających się mechanizmów wyszukiwania robotów Google. Content marketing posługuje się wartościowym tekstem, o odpowiednim nasyceniu słowami kluczowymi. Użyteczny content jest tworzony nie tylko przez pozycjonerów, redaktorów i copywriterów, ale i każdego użytkownika Internetu, który aktywnie w nim funkcjonuje.
Pozycjonowanie opiera się w chwili obecnej w dużej mierze właśnie na content marketingu. Linki przychodzące do serwisów przestały być aż tak ważne w plasowaniu stron internetowych na wysokie pozycje w wyszukiwarce internetowej na zadane słowa kluczowe. Chcąc trwale budować dobry wizerunek witryny w świadomości wszystkich obecnych i potencjalnych jej użytkowników należy uzbroić się w cierpliwość i sięgnąć po marketing treści. Tworząc wartościowe teksty, które niosą wartość dodaną dla czytelników, można długofalowo pozycjonować witrynę. Należy pamiętać, że teksty te powinny być nasycone w odpowiedni sposób słowami kluczowymi, ale nie przesycone, ponieważ tekst w takim przypadku stanie się nieatrakcyjny i sztuczny w opinii użytkowników. Ma on nade wszystko być dostosowany do potrzeb i oczekiwań internautów, którzy trafiają na stronę internetową głównie za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, w tym Google.
W dużej mierze można powiedzieć, że content marketing wypycha z rynku Link Building i staje się nowym SEO. Wysoka wartość contentu nigdy nie zaginie, a zasoby utworzone w ramach kampanii contentowej nie zostaną usunięte, dzięki czemu w dalszym ciągu będą pracować nad promocją serwisu, którego dotyczyły działania promocyjne.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »