Reklamuj, testuj, mierz konwersję czyli jak skutecznie reklamować się w Internecie

Marketing Internetowy 15 czerwca 2015 0
Reklamuj, testuj, mierz konwersję czyli jak skutecznie reklamować się w Internecie


Z sieci korzysta dziś niemal każdy. W Internecie nie tylko szukamy rozrywki, ale coraz częściej i chętniej kupujemy. Jak dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów? Jak być zawsze o krok przed konkurencją? Którą formę reklamy wybrać? Podpowiadamy, jaką strategię obrać, by wydane na reklamę środki zwróciły się w postaci wzrostu zapytań ofertowych i sprzedaży.

Określ cel

Nim rozpoczniesz określone działania promocyjne, dokładnie określ ich cel. Wbrew pozorom nie zawsze musi być to sprzedaż. Cele mogę być różne. Jeśli budujesz bazę odbiorców może być to dopisanie się użytkownika do newslettera, wysłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie czy wzrost liczby odwiedzin na portalu. Twoim problemem są porzucający „koszyk” klienci i chcesz ich zachęcić do powrotu na stronę i dokończenie transakcji? Precyzyjne określenie celu działań marketingowych, pozwoli na dobranie odpowiedniej metody promocji, a także na pomiar efektywności działań. Precyzyjny cel, umożliwi Ci łatwą ocenę skuteczności reklamy.

Testuj

Cel określony? Teraz pora na wybór właściwej formy promocji. Na tym etapie warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy bazując na doświadczeniu, pomogą wybrać odpowiedni kanał i metodę reklamy, przy określonym budżecie. Eksperci z internetum.com , uwzględniając założony cel dobiorą odpowiednią formę reklamy, której spodziewanym efektem będą konwersje.

Pamiętaj – „nie od razu Rzym zbudowano”. Nie poprzestawaj na jednej formie reklamy. Jeśli ograniczony jesteś niewielkim budżetem testuj – w jednym miesiącu spróbuj linków sponsorowanych, w kolejnym reklamy na Facebooku, następnie sięgnij po e-mail marketing. Testuj i mierz konwersję.

Mierz konwersję

Sprawdzaj w jakim stopniu, podejmowane działania promocyjne, przekładają się na realizację założonego celu. Samo wygenerowanie większej liczby odwiedzin Twojej strony to zaledwie połowa sukcesu. Niski współczynnik konwersji może świadczyć o tym, że zastosowano nieodpowiedni typ reklamy do określonego celu, użyto nieprawidłowych komunikatów reklamowych bądź wskazywać, że wina leży, po stronie witryny internetowej czy oferty (zbyt wysoka cena, mało perswazyjne teksty sprzedażowe, nieatrakcyjne zdjęcia, przestarzała strona internetowa). Podsumowując – mierz konwersję, wyciągaj wnioski.

Wybierz

Przetestowałeś rożne metody promocji, mierzyłeś konwersję, przeanalizowałeś wyniki. Przychodzi moment, w którym należy zdecydować, którą formę reklamy wybrać. Możesz skupić się na jednej, tej która wykazała największą skuteczność. Warto jednak, jeśli pozwoli na to budżet, dywersyfikować działania i kanały promocji. Jeśli, np.: inwestujesz w Google AdWords, możesz jednocześnie sięgnąć po Content Marketing, którego efekty będą widoczne w dłuższym czasie. To wyłącznie przykład – efektywność form promocji w dużej mierze uzależniona jest od założonego celu, a także branży.

Poszukuj

Nie ograniczaj się do jednego kanału promocji. Coś co działało z początkiem roku, w połowie może wykazywać znacznie niższą efektywność. Branża e-marketingu rozwija się niezwykle szybko – zmieniają się trendy, pojawiają nowe narzędzia. Dlatego trzymaj rękę na pulsie i śledź nowinki, które pozwolą zwiększyć efektywność działań promocyjnych. Jeżeli nie masz na to czasu zawsze może skontaktować się z ekspertami i zlecić promocję zewnętrznej firmie.

9.25 avg. rating (89% score) – 4 votes

Skomentuj »