Hashtagi w reklamie internetowej i pozycjonowaniu

Marketing Internetowy 29 lipca 2014 0
Hashtagi w reklamie internetowej i pozycjonowaniu


Znane z serwisu mikroblogowego hashtagi, przebojem wkroczyły na rynek innych serwisów, głównie o charakterze społecznościowym. Można je znaleźć na Instagramie czy w serwisie Pinterest, a coraz częściej wykorzystywane są one z powodzeniem na Facebooku. Jakie mają one znaczenie w procesie pozycjonowania czy prowadzenia działań z zakresu reklamy internetowej? Czy tylko zaśmiecają przestrzeń internetową czy mają realną wartość dla użytkowników?
Mianem hashtagu można określić każde słowo czy wyrażenie, które zostanie wykorzystane w Internecie, poprzedzone niezbędnym znakiem „#”. Po kliknięciu w hashtag w serwisie społecznościowym, czy na Twitterze, użytkownik przenoszony jest w trybie natychmiastowym do wszystkich artykułów i rozmów, które odpowiadają takiemu wyrażeniu. Hashtagi weszły do użycia w 2007 roku za sprawą serwisu Twitter. Użytkownik Chris Messina stał się ich twórcą, bowiem to on zaproponował, aby używać znaku „#”, w celu oznaczenia tematów rozmów i grupowania odpowiadających im dyskusji. Dziś hashtagi stały się integralnym elementem branży social media. Ponad 75% internautów, użytkowników mediów społecznościowych, deklaruje, że wykorzystuje hashtagi na co dzień.
Facebook wprowadzając do użycia w obrębie własnego serwisu hashtagi spowodował, że obecnie można przy użyciu odpowiedniego hashtau wyszukać pożądany temat w pasku wyszukiwań, klikać w hashtagi pochodzące z innych serwisów i tworzyć wpisy bezpośrednio z kanału hashtag.
Klikalne hashtagi na Facebooku stwarzają szerokie możliwości dla reklamodawców czy pozycjonerów. To ogromny krok poczyniony w kierunku porządkowania treści zamieszczonej na Facebooku w odmiennych strumieniach danych. Hashtagi pozwalają na nakierowanie komunikatu reklamowego na konkretnych użytkowników. Dzięki temu reklamodawca nie będzie tracił środków finansowych na promowanie się wśród osób, które nie są zainteresowane jego ofertą. Najprawdopodobniej w najbliższym czasie Facebook wykorzysta hashtagi do stworzenia nowej formy reklamy, opierającej się na wynikach wyszukiwania konkretnego hashtaga. Klikalność hashtagów to funkcjonalność, która pojawia się stopniowo w serwisie społecznościowym Facebook, ale dzięki niej można uzyskać wiele z zakresu pozycjonowania i reklamy internetowej.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »