Rynek reklamy mobilnej

Marketing Internetowy 3 lutego 2014 0
Rynek reklamy mobilnej


Z zasobów internetowych korzystamy dziś na komputerach stacjonarnych, przy użyciu komputerów mobilnych – notebooków i netbooków, jak również korzystając z licznych urządzeń mobilnych – tabletów, czy smartfonów.

Przy użyciu nowoczesnego telefonu komórkowego można dziś bez problemu połączyć się z siecią internetową, w dowolnym miejscu, w którym się znajdziemy, i korzystać z niej w dowolny sposób. Aplikacje mobilne na smartfony są coraz bardziej popularne na całym świecie, a użytkownicy przekonują się, że wygodnie jest po prostu korzystać z sieci internetowej zawsze wtedy, kiedy jest to nam potrzebne, nie czekając na powrót do domu i skorzystanie z komputera.

Popularność rynku mobilnego sprawia, że coraz więcej firm się nim interesuje. Tworzone są kolejne programy i aplikacje mobilne dla użytkowników, ale z drugiej strony rozwija się prężnie rynek reklamy kierowanej na smartfony. Wydatki na kampanie reklamowe realizowane przy użyciu smartfonów i tabletów tylko w Stanach Zjednoczonych, w pierwszej połowie 2013 roku wzrosły ponad dwukrotnie. Wydatki na reklamę w sieci internetowej, niezależnie, czy wyświetlane za pośrednictwem komputerów czy urządzeń mobilnych, sukcesywnie rosną.

Popularyzacja zastosowania urządzeń mobilnych poprzeglądania stron internetowych i korzystania z dedykowanych aplikacji i programów, daje możliwość automatycznego rozwoju rynku reklamy mobilnej. Skoro użytkownicy tak chętnie sięgają po telefon czy tablet po to, aby na przykład odczytać wiadomości w serwisie mobilnym, można jednocześnie skierować na nich reklamę. Problemy technologiczne, jakie do niedawna ograniczały rynek reklamy mobilnej, przestają powoli istnieć. Reklamy są dostosowane pod kątem różnych systemów operacyjnych wykorzystywanych w komórkach i wielkości wyświetlaczy. Coraz częściej firmy przesuwają swoje budżety reklamowe na reklamy mobilne. Im dłużej korzystamy ze smartfonów, tym większe prawdopodobieństwo tego, że firmy częściej będą reklamowały się na rynku mobilnym, niż w tradycyjnej sieci internetowej.

Obecnie najchętniej na smartfonach reklamują się firmy oferujące żywność, ale nie tylko. Także firma Google zarabia na wyświetlanych reklamach na rynku reklamy mobilnej, podobnie jak Facebook.

9.00 avg. rating (86% score) – 2 votes

Skomentuj »