Popularność reklam w newsletterach

Marketing Internetowy 28 stycznia 2014 1
Popularność reklam w newsletterach


Reklama internetowa korzysta z różnorodnych narzędzi, dzięki którym może docierać do różnych grup odbiorców. Przy konstruowaniu planu marketingowego trzeba uwzględnić każdorazowo fakt, do kogo kierowany jest przekaz reklamowy, aby pod jego kątem dobrać najbardziej efektywne narzędzia.

Im lepszego doboru dokonają w tym względzie specjaliści ds. marketingu, tym bardziej skuteczna okaże się kampania reklamowa prowadzona przez daną firmę. Jednym ze sposobów rozpowszechniania komunikatu reklamowego w sieci internetowej jest skorzystanie z newsletterów. Wydawać by się mogło, że nie są one najlepszym sposobem na komunikację reklamową z klientem, ale statystyki pokazują coś zupełnie innego.

Reklamy zamieszczane w newsletterach, czyli w mailach informacyjnych i promocyjnych, wysyłanych subskrybentom na ich wyraźne życzenie, przez serwisy internetowe, są kierowane do konkretnych grup internautów. Najczęściej są oni żywo zainteresowani komunikatem, bowiem dotyczy on samej strony internetowej, w której pozostawili oni swój adres mailowy w polu subskrypcji newslettera.

Reklama w newsletterach - ocena InternautówNajwiększą oglądalnością cieszą się reklamy w newsletterach umieszczane w aplikacjach mobilnych. Zdecydowanie największa liczba internautów celowo korzysta z reklam co najmniej raz na miesiąc, o ile są one umieszczone w newsletterach.  Niemalże połowa użytkowników sieci internetowej wskazuje, że celowo klika w maile reklamowe, jakie są przesyłane im w taki sposób. Dodatkowo, jak wynika z badań statystycznych prowadzonych przez firmę IRCenter, 28% internautów ocenia przydatność reklam w newsletterach całkowicie pozytywnie. Są one nie tylko dobrze ukierunkowane na odbiorcę, ale też często odpowiadają na jego potrzeby i oczekiwania.

Internauci korzystając z reklam w newsletterach dokonują zakupów w sklepach online, w portalach aukcyjnych, a przede wszystkim w serwisach zakupów grupowych. Większość użytkowników serwisów zakupów grupowych celowo zostawia swój adres mailowy na takich stronach, aby być szybko informowanym o tym, jakie nowe oferty grupowe pojawiają się w ulubionych serwisach. Wówczas mają oni możliwość dokonania szybkiej rezerwacji interesującej ich oferty.

8.33 avg. rating (82% score) – 3 votes

Komentarze »

  1. Wojciech Janak 24 lutego 2014 o godz. 13:46 - Reply

    Sam niekiedy zapisuję się do newsletterów. Głównie mnie interesują sklepy i serwisy typu grupon w których dzięki newsletterom mam szansę upolować coś ciekawego.

Skomentuj »