Skuteczność e-mail marketingu

Marketing Internetowy 27 stycznia 2015 0
Skuteczność e-mail marketingu


Czy wysyłanie e-maili reklamowych ma sens na obecnym etapie rozwoju marketingu internetowego? Okazuje się, że jak najbardziej. E-mail marketing w dalszym ciągu wykazuje się dużą skutecznością, nawet w obliczu popularności kampanii marketingowych organizowanych w obrębie mediów społecznościowych. Social media na pewno są atrakcyjnym sposobem prowadzenia promocji, w tym przede wszystkim działań wizerunkowych. Pozwalają na budowanie długotrwałych, pozytywnych relacji biznesowych z przedstawicielami otoczenia bliższego lub dalszego przedsiębiorstwa. Kampania marketingowa prowadzona w mediach społecznościowych ma tą zaletę w stosunku do innych form promocji produktów i usług przedsiębiorstwa, czy kreowania pozytywnego wizerunku, że jest stosunkowo tania, a można oczekiwać uzyskania z jej pomocą pożądanych rezultatów.
Pomimo dominacji w kampaniach marketingowych różnych firm branży social media, to jednak nadal marketingowcy posługują się e-mail marketingiem. Jest on prostą, aczkolwiek skuteczną, formą marketingu bezpośredniego. Pozwala na skorzystanie z narzędzia komunikacji z klientami. E-mail marketing posługuje się zindywidualizowanymi komunikatami, kierowanymi do wyselekcjonowanych klientów, którzy w zasadzie oczekują takiego kontaktu. Indywidualny charakter listów elektronicznych otrzymywanych przez klientów to jedna z zalet e-mail marketingu.
Dziś taka forma marketingu internetowego jest uznawana za jedną z najbardziej skutecznych technik wspierania jakichkolwiek działań sprzedażowych. Wśród narzędzi w komunikacji handlowej e-mail marketing zajmuje wysokie miejsce. Dzięki niemu można szybko i trafnie poinformować klientów o wprowadzeniu na rynek nowego produktu lub usługi i zachęcić do skorzystania z nich. Wadą e-mail marketingu jest to, że może być w pewnych przypadkach potraktowany jako SPAM. Niechciana korespondencja, zawierająca nachalne reklamy powoduje, że często e-mail marketing jest odrzucany przez reklamodawców. Niemniej, prawdziwy, wartościowy marketing za pośrednictwem poczty elektronicznej nigdy nie powinien być uznany za SPAM, czyli masowa wysyłka maili reklamowych.
Jeśli treść komunikatów przesyłanych w formie e-mail marketingu do odbiorców, którzy oczekują ich, jest konkretna, jasna i spójna, będzie wartościowa dla adresata. Tylko w takim przypadku będzie on skłonny poświęcić swój czas i przeczytać odebraną wiadomość.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »