Jak sprawdzać skuteczność mailingu?

Marketing Internetowy 26 sierpnia 2013 1
Jak sprawdzać skuteczność mailingu?


Mailing, czyli wysyłka maili o treści reklamowej do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w marketingu internetowym, o ile jest on prowadzony w odpowiedni sposób. Nie wystarczy stworzyć jakąkolwiek treść listu i wysłać go do setek użytkowników, z zakupionej lub samodzielnej stworzonej bazy adresów e-mail do wysyłki, ponieważ takie działanie nie dość, że jest mało profesjonalne, to jeszcze na dodatek może być uznane za SPAM. Nie można bezkarnie przesyłać do internautów dowolnych treści reklamowych, ponieważ takie działanie jest usankcjonowane prawnie. Jeśli dana firma lub osoba prywatna dopuszcza się takiego działania, naraża się na nałożenie na nią sankcji prawnych i kar finansowych.

Przede wszystkim, mailing musi być profesjonalny, aby okazał się w ostatecznym rozrachunku jak najbardziej profesjonalny. Dobry mailing trafia z odpowiednią wiadomością do użytkownika, który rzeczywiście jest nią zainteresowany. Lepiej wysłać 10 maili do osób, które rzeczywiście ich oczekują, niż wysyłać nawet setki maili do osób, które nawet bez przeczytania wiadomości, szybko wykasują ją ze swojej skrzynki odbiorczej.

Skuteczność mailingu sprawdza się za pośrednictwem współczynnika konwersji. Najczęściej w treści przesyłanego do odbiorców maila reklamowego znajduje się link, który pozwala na przejście na stronę internetową lub na inną reakcję ze strony użytkownika. Liczba tych przekierowań zestawiona z liczbą wysłanych maili w ramach akcji mailingowej wskazuje na współczynnik skuteczności podjętych działań. Im będzie on wyższy, tym skuteczność mailingu okaże się większa.

Zakładając, że około 50% odbiorców mailingu w ogóle go nie przeczyta, ponieważ z reguły nie czyta wiadomości reklamowych, współczynnik konwersji w skutecznym mailingu nie może być wyższy niż 0,5. Uzyskanie takiego wyniku jest jednak bardzo trudne i wymaga stworzenia zarówno świetnego maila reklamowego, jak i bazy mailingowej, przy której jest największe prawdopodobieństwo otrzymania pożądanej reakcji ze strony odbiorców.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Komentarze »

  1. Aleksandra More7 15 grudnia 2014 o godz. 09:45 - Reply

    Skuteczność mailingu może być od razu widoczna dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu. Polecam robić akcje marketingowe przy pomocy systemu CRM, gdyż już w trakcie wysyłki można generować raporty z każdego etapu. Raporty są automatyczne, dzięki czemu mamy bieżący podgląd na to ile odbiorców zareagowało i w jakim kontekście (odczytanie, kliknięcie w dany link…). Polecam poczytać nieco więcej na stronie http://www.crm7.pl gdzie są zamieszczone artykuły tematyczne.

Skomentuj »