Co jest najważniejsze dla internauty, który odwiedza daną stronę internetową? Eksperci z zakresu marketingu internetowego twierdzą, że najbardziej istotnym elementem promowania witryny w sieci internetowej, jest jej zawartość tekstowa. Treść strony, zarówno w postaci artykułów tematycznych, jak i treści informacyjnej, czy wypowiedzi użytkowników na forum dyskusyjnym, może sprawić, że stronę będzie znacznie łatwiej pozycjonować. Kontent witryny najlepiej, aby w optymalny sposób był nasycony frazami kluczowymi, które są brane pod uwagę w procesie pozycjonowania.
Nie ulega wątpliwości, że dobrze stworzona treść strony internetowej przyczynia się w bezpośredni sposób do zwiększenia liczby unikalnych użytkowników. Ułatwia proces pozycjonowania, stąd też strona znajduje się na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Potencjalni użytkownicy łatwiej mogą ją znaleźć, wpisując w okno wyszukiwarki określone frazy kluczowe. W takim przypadku administrator czy właściciel strony internetowej nie musi wydawać wysokich sum pieniędzy na to, aby wypromować stronę www.
Coraz więcej osób aktywnie działających w sferze ecommerce w Polsce zdaje sobie doskonale sprawę z faktu, że dobrze napisany tekst witryny jest kluczowy dla jej efektywnego pozycjonowania, a co za tym idzie – promowania. Jeśli jest interesujący, jest w stanie przyciągnąć uwagę użytkownika i zatrzymać go w obrębie witryny na dłużej. Sprawny copywriting stron internetowych jest bardzo ważny, ponieważ to dzięki niemu w dzisiejszych czasach strony internetowe mogą się promować w sieci. Im wyższa pozycja witryny w wyszukiwarce internetowej, tym jej rozpoznawalność w świadomości internautów wciąż wzrasta.
Treść na danej podstronie strony www nie może być jednolita. Jeśli nie będzie ona podzielona na akapity, nie znajdą się w niej wytłuszczenia, czy przyciągające uwagę hasła, żaden użytkownik w praktyce jej nie przeczyta. W takim przypadku kontent strony internetowej ma niską wartość w dziedzinie jej promowania.