Link popularity – co to właściwie jest?

Marketing Internetowy 6 września 2013 0
Link popularity – co to właściwie jest?


Bardzo często w odniesieniu do prowadzenia działań SEO i SEM mówi się pojęciu link popularity. Najbardziej odnosi się ono do procesów pozycjonowania stron internetowych. Najprościej rzecz ujmując, link popularity jest czynnikiem, który decyduje o wysokiej pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarce www. Im lepszy wynik link popularity, tym strona internetowa będzie wyświetlała się na wyższych miejscach pod zadane słowa kluczowe w wyszukiwarce.

Wartościowe linki prowadzące do pozycjonowanej witryny pozwalają na jej wywindowanie w wyszukiwarce Google. Współczynniki link popularity określa się za pośrednictwem liczby linków  prowadzących do danej strony z innych stron. Nie każde linki tak samo zwiększają wartość link popularity. Muszą mieć one dużą wartość, aby dały one efekt w postaci realnego plasowania witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki www.

Linki do strony internetowej będącej obiektem pozycjonowania należy umieszczać na stronach odpowiadających tematycznie witrynie, które nie są tzw. farmami linków. Duże ilości linków z innych, wartościowych stron, pozwalają na osiągnięcie korzystnych pozycji w procesie pozycjonowania. Linki te powinny mieć prawidłowo dobrany tzw. anchor text, który zawiera słowa kluczowe dopasowane do tematyki witryny.

Pamiętajmy, że linki są po prostu treścią bądź grafiką. Bardziej wydajne okazują się być działania pozycjonerskie opierające się na linkach tekstowych. Muszą one być skonstruowane w taki sposób, aby prowadzić do strony internetowej lub jej podstron i aby słowa kluczowe odpowiadały treściom umieszczonym na tychże stronach witryny www.

W procesie pozycjonowania należy różnicować anchor text linków, aby pozycjonować stronę pod różne słowa kluczowe, pokrewne względem siebie. Jeśli pozycjonowana strona jest portalem turystycznym, można wybrać anchor text w postaci: wakacje, urlop, wczasy, wakacje w Egipcie, wakacje w Tunezji itp. Anchor text w linku tekstowym musi być zgodny z tematyką i treścią pozycjonowanej strony internetowej.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »