Content marketing ma znaczenie

Marketing Internetowy 4 września 2013 0
Content marketing ma znaczenie


Content to nic innego jak treść, dopasowana tematycznie do np. witryny internetowej. Bardzo często w chwili obecnej marketerzy wykorzystują w swoich działaniach narzędzia z zakresu kontent marketing, czyli marketingu polegającego na tworzeniu i dystrybuowaniu treści. Ma ona dziś niebagatelne znaczenie w procesie pozyskiwania klientów i motywowania ich do dokonywania zakupów. Coraz częściej kontent jest ważniejszy niż obraz. Słowem można przekonać klienta do swoich racji i przedstawić mu zalety danego produktu lub usługi. Content marketing kojarzony jest z informacją, cenną dla samych klientów. Nie ma przy tym znaczenia to, że taka informacja ma charakter stricte marketingowy. Ważne jest, że przekazuje niejako przy okazji istotne dane klientom, którzy ich poszukują.

Marketing treści dąży do tego, aby tworzyć i rozpowszechniać wartościowe treści, za pośrednictwem których można przyciągnąć do przedsiębiorstwa nowych klientów. Należy rozgraniczyć pomiędzy sobą reklamę, a kontent marketing, nie są to bowiem pojęcia dokładnie takie same. Content marketing opiera się na bezpłatnym udostępnianiu treści, a już ta cecha skutecznie kłóci się z pojęciem reklamy internetowej.

Media społecznościowe umożliwiają tworzenie i szybkie dystrybuowanie treści marketingowych w grupie docelowych odbiorców. Dzięki nim firma może nie ponosić kosztów prowadzenia akcji marketingowych, opierających się na marketingu treści. Nie tylko media społecznościowe mają swój niebagatelny udział w rozwoju kontent marketingu. Wszelkie fora internetowe, grupy dyskusyjne i serwisy umożliwiające dodawanie komentarzy, pozwalają na tworzenie i rozpowszechnianie treści dotyczących produktów i usług danego przedsiębiorstwa. Marketing szeptany, który polega na tworzeniu treści w sposób naturalny, jako odpowiedzi w rozmowach innych internautów, jest narzędziem bardzo często stosowanym w kontent marketingu, w takim rozumieniu.

Firmy coraz częściej uciekają się do tworzenia własnych blogów, na których udzielają porad dotyczących sfery swojej działalności, ogłaszają najnowsze akcje promocyjne, czy informują klientów o wprowadzanych na rynek nowościach produktowych. Blogi również są elementem kontent marketingu. Muszą być one prowadzone jednak na bieżąco, aby miały jakąkolwiek wartość dla samej firmy i sposobu jej postrzegania przez odbiorców.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »