Po zmianach algorytmu Google treść zaczęła odgrywać kluczową rolę dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Na co warto zwrócić uwagę, by dopasować ją do oczekiwań współczesnych internautów?
Hasło „content is king” z pewnością dobrze znane jest każdemu, kto ma choćby najmniejszą styczność z marketingiem internetowym czy tworzeniem stron www. Odzwierciedla ono trend, który utrzymuje się w branży od momentu wprowadzenia przez Google aktualizacji algorytmu Panda w 2013 roku. Od tej pory w ocenie witryny liczy się przede wszystkim unikalność oraz użyteczność zamieszczonych na niej treści. Mają one odpowiadać na faktyczne potrzeby osób, szukających informacji w sieci.
Jak tworzyć content, który spełni powyższe wymagania, przyciągnie uwagę użytkownika i przekona go do powrotu na nasz serwis? Wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad:
1. Postaw na konkret
Współcześni internauci zdecydowanie wolą krótkie informacje, które odpowiedzą na ich pytania w prostej, skondensowanej formie. Aby przyciągnąć ich uwagę, warto zamieścić istotne informacje już na samym początku tekstu, przechodząc do ich rozwinięcia w dalszej części.
2. Używaj prostego języka
Dopasuj styl wypowiedzi do swojej grupy docelowej. Nie chodzi tu oczywiście o stosowanie potocznych zwrotów – warto używać fachowego słownictwa i przemawiać z pozycji eksperta, jednak w taki sposób, żeby treść była w pełni zrozumiała dla użytkowników.
3. Zadbaj o estetykę tekstu
Stosuj akapity, wypunktowania, podkreślenia oraz inne elementy, które pozwolą zaznaczyć najistotniejsze fragmenty treści. Zwróć uwagę na odpowiednio sformułowane nagłówki i zaznaczenie słów kluczowych.
4. Nie zapominaj o użyteczności!
Spróbuj „wejść w buty” Twojego odbiorcy: zastanów się, czego oczekuje i odpowiedz na jego potrzeby. Dostarczaj przydatne, aktualne wiadomości, odwołuj się do emocji, spersonalizuj przekaz – spraw, żeby użytkownik odwiedzający Twoją stronę rzeczywiście poczuł, że to, o czym piszesz, kierowane jest bezpośrednio do niego.
5. Wprowadź elementy graficzne
Nie jest tajemnicą, że dla większości internautów o wiele atrakcyjniejsze są informacje w formie „obrazkowej”. Infografiki, miniatury dopasowane do treści, galerie, filmy – to rozwiązania, na które zdecydowanie warto postawić.
6. Nie skupiaj się wyłącznie na stronie firmowej
Właściciel witryny powinien być wszędzie tam, gdzie jego klienci. Strona firmowa – nawet z najlepszą treścią – nie wystarczy: należy uzupełnić ją działaniami w social media. Angażujące posty, ciekawostki branżowe i fachowe artykuły publikowane na blogach czy tematycznych vortalach z pewnością należą do elementów, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę. Z pomocą przychodzą tu zewnętrzne serwisy do publikacji treści, takie jak VortalCloud – system umożliwiający umieszczanie branżowych artykułów na vortalach tematycznych, podzielonych na kategorie cieszące się największym zainteresowaniem internautów.