Czy content marketing to tylko artykuły?

Marketing Internetowy 21 lutego 2018 0
Czy content marketing to tylko artykuły?


Marketing treści to bardzo przydane narzędzie w świecie e-commerce. Z powodzeniem wykorzystuje je coraz więcej przedsiębiorców. Wbrew pozorom conetent marketing to nie tylko artykuły. Za tym określeniem kryje się dużo więcej.

Czym jest content marketing?

To jedna ze współczesnych form marketingu internetowego. Stosuje się go nie tylko w celu pozyskania większej grupy potencjalnych klientów, ale także, by przedstawić firmę w roli eksperta w danej dziedzinie. Odpowiednie stworzenie treści wymaga sporo czasu i zaangażowania, ale może przynieść także bardzo pozytywne efekty. Nie jest to bowiem jednorazowy przekaz, który szybko zniknie jak np.: płatne reklamy. Artykuł, który napiszemy, zostanie w Sieci i będziemy mogli do niego wrócić w dowolnym momencie.

Co poza artykułami?

Pierwszym skojarzeniem z content marketingiem są oczywiście liczne artykuły zarówno sponsorowane, jak i te na firmowym blogu. Jednak to nie wszystko. Do marketingu treści zaliczamy także grafiki, zdjęcia, filmy, e-booki oraz webinary. Ważne jest, aby zadbać by wszystkie jego części były niepowtarzalne i podkreślały wyjątkowość naszego biznesu. Nie możemy kopiować materiałów już dostępnych w Sieci, koniecznie musimy stworzyć coś unikatowego, co wyróżni nas na tle konkurencji. Planując treści pamiętajmy, że mają one ogromne znaczenie dla pozycjonowania naszej strony. Wysokiej jakości teksty, odpowiadające na zapytania Internautów pomogą nam w wypromowaniu witryny.

Największe zalety

Niekwestionowanym plusem tworzenia wysokiej jakości contentu jest zaprezentowanie swojej firmy w pozytywnym świetle. Odbiorcy będą mogli się przekonać, że znamy się na swojej pracy i chętnie dzielimy się zdobytą wiedzą i doświadczeniem. Marketing treści pomaga w tworzeniu relacji z klientem i budowaniu lojalnej społeczności wokół marki.

Odrobina wysiłku włożona w pracę nad content marketingiem z pewnością zaprocentuje. Warto założyć firmowego bloga, na którym będziemy opisywać najważniejsze wydarzenia dotyczące firmy, nowinki branżowe czy odpowiadać na pytania, najczęściej zadawane przez klientów.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »