Nowy związek na rynku: CRM i Social Media

Marketing Internetowy 6 sierpnia 2013 0
Nowy związek na rynku: CRM i Social Media


Firma Splio wprowadza na polski rynek wielokanałowy system CRM – Engage, dedykowany firmom, działającym zarówno w obszarach online jak i offline. Engage umożliwia tworzenie programów lojalnościowych, analizowanie zachowań konsumentów oraz podejmowanie działań marketingowych dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb i zachowań.

Engage to system oparty na modelu SaaS, który umożliwia obserwację zachowań konsumentów na portalach internetowych danej firmy, w prowadzonych przez nią tradycyjnych sklepach oraz sieciach e-commerce, Social Media, kanałach e-mail oraz mobile. Dzięki analizie zachowań konsumentów, Engage jest w stanie gromadzić dane, które mogą być wykorzystane przez działy marketingu i sprzedaży do budowania przywiązania do marki, a w konsekwencji do zwiększania wyników finansowych firmy.

Jak działa Engage?

Kiedy konsument zgadza się na udział w programie lojalnościowym, staje się on uczestnikiem programu, dzięki któremu może zbierać punkty, wymienialne na przykład na nagrody lub kupony rabatowe. W Engage to klient decyduje, które dane chce udostępnić oraz jaką drogą chce otrzymywać informacje o ofertach specjalnych. Dane zbierane są między innymi na podstawie: wejść konsumentów na strony internetowe związane z marką, zakupów w sklepach online i offline, kliknięć w linki zawarte w newsletterach, aktywności na portalach społecznościowych (Facebook, Nasza Klasa, Twitter i inne). Następnie, wszystkie te informacje są konsolidowane przez Engage w jedną unikalną bazę dotyczącą danego klienta.

Dzięki tym danym, zawartym na platformie Engage, zespoły marketingowe oraz sprzedawcy mogą w pełni poznać potrzeby klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe. Ponadto, Dzięki Engage, zarówno działy marketingu, jak i sprzedawcy bezpośredni mogą zwiększyć wydajność swoich działań, poprzez:

– Budowanie oraz przeprowadzanie kampanii lojalnościowych opartych na zaawansowanym grupowaniu.

Przykład?

Kiedy konsument umieszcza dany produkt w koszyku online albo dokonuje zakupu w sklepie stacjonarnym, informacja o tej aktywności jest natychmiast widoczna w Engage. Platforma umożliwia śledzenie i analizowanie zachowań, między innymi postów na Facebooku, Twitterze i innych portalach społecznościowych związanych z daną marką. Jeżeli klient jest aktywny na portalach społecznościowych, zespoły marketingowe nie tylko mogą go wynagrodzić, na przykład kuponami rabatowymi, ale także wysłać później, za pomocą kanałów e-mail lub sms, ofertę dopasowaną do jego potrzeb.

– Poznanie w czasie rzeczywistym potrzeb klienta podczas jego wizyty w sklepie stacjonarnym.

Przykład?

Kiedy konsument wchodzi do sklepu, sprzedawca ma jego pełny profil dzięki Engage. Po zeskanowaniu karty lub zalogowaniu się klienta za pomocą aplikacji mobilnej, sprzedawca widzi na swoim ekranie jakich produktów konsument poszukuje zazwyczaj w sklepie online, jaki był jego ostatni zakup w sklepie stacjonarnym, czy nawet jaki komentarz na temat produktu opublikował na Facebooku. Dzięki Engage, sprzedawca jest w stanie zaproponować produkt idealnie dopasowany do  potrzeb klienta.

Platforma Engage przeszła pozytywnie wyniki testów we Francji, a obecnie wprowadzana jest na polski rynek przez firmę Splio.

Karolina Demianowska

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »