Czy działania w social media wpływają na wyniki SEO?

Marketing Internetowy 12 stycznia 2015 0
Czy działania w social media wpływają na wyniki SEO?


Sfera social media, czyli mediów społecznościowych, jest mocno eksploatowana, tak przez zwyczajnych użytkowników, biorących aktywny udział w tworzeniu treści takich witryn, jak i przez reklamodawców i pozycjonerów. Czy jednak działania podejmowane w mediach społecznościowych rzeczywiście mają dobroczynny wpływ na proces pozycjonowania? Czy algorytm Google indeksuje dane zamieszczane w obrębie serwisów społecznościowych?
Innymi słowy, czy to, co wpisujemy na profilu na Facebooku, czy na fanpage`u danej marki przełoży się na wywindowanie wyników organicznych na wskazane słowo kluczowe, w wyszukiwarce Google? Nie ulega wątpliwości, że roboty indeksujące Google biorą pod uwagę w procesie indeksacji stron www media społecznościowe. Aktywność na Facebooku czy w ramach innego serwisu społecznościowego, przekłada się pozytywnie na organiczne wyniki Google, choć nie dzieje się to w sposób bezpośredni.
Pozycjonerzy są niewątpliwie świadomi tego, że tylko planowane i fachowe wykorzystywanie mediów społecznościowych może być pomocne w prowadzeniu działań pozycjonujących. Aby było to możliwe, należy dostosować linki z mediów społecznościowych do potrzeb SEO. Budowanie przyjaznych linków pozycjonujących spowoduje, że każdy wpis na Facebooku, czy Twitterze będzie wpływał korzystnie na pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Ma to zwłaszcza znaczenie, jeśli wpis ten będzie wykorzystywał tzw. hashtagi, czyli słowa kluczowe poprzedzone znakiem hash – „#”.
Słowa kluczowe i linki umieszczane we wpisach w portalach społecznościowych mogą być bardzo ważne w późniejszym procesie pozycjonowania. Między innymi używanie słów kluczowych w postach przyczynia się do windowania strony internetowej czy fanpage w wewnętrznych wyszukiwarkach w portalach społecznościowych. Poza tym, treści ze słowami kluczowymi mogą być udostępniane publicznie, co już przełoży się na budowanie wyników organicznych w wyszukiwarce Google w przyszłości. Wpisy na Facebooku, ciekawe i cenne dla użytkowników, przysparzają ruchu na stronie internetowej.
SEO i Social media zazębiają się ze sobą. Widoczne to jest zwłaszcza wówczas, gdy udostępniony w serwisie społecznościowym materiał jest popularny w mediach społecznościowych. Użytkownicy często go czytają lub oglądają, a nawet z ciekawości wchodzą na stronę internetową, która taki materiał opublikowała.

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Skomentuj »