SpyWords do analizy słów kluczowych

Marketing Internetowy 5 grudnia 2014 0
SpyWords do analizy słów kluczowych


Wybór odpowiednich słów kluczowych dla pozycjonowanej witryny determinuje wykonanie w odpowiedni sposób procesu pozycjonowania, a ponadto wpływa na optymalizację strony internetowej. Słowa kluczowe powinny odpowiadać specyfice działalności danej firmy oraz być popularne wśród internautów, do których kierowana jest oferta strony internetowej. Promowanie strony za pośrednictwem dowolnych fraz, bez wcześniejszej analizy ich skuteczności, będzie wydawaniem pieniędzy zupełnie bezzasadnie. Taka kampania nie przyniesie z goła żadnych wyników.
Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu i optymalizowaniu stron internetowych jest wybór słów kluczowych. Narzędziem, które pozwoli na sprawne wykonanie takiego zadania jest SpyWords. Jest to narzędzie analizowania słów kluczowych konkurencji i pozwala bezproblemowo sprawdzić, jakich słów kluczowych używa konkurencja danej firmy. SpyWords opiera się na wynikach organicznych i reklamach stron konkurencyjnych względem strony pozycjonowanej przez użytkownika.
Witryna SpyWords dostępna jest dla wszystkich użytkowników bezpłatnie i promuje się hasłem „Śledź swoją konkurencję i zwyciężaj”. Strona oferuje analizę konkurencji pod względem jej adresu i słów kluczowych. Za jej pomocą można otrzymać wykaz wykorzystywanych słów kluczowych i tekst reklam największych konkurencyjnych witryn w polskim Internecie. Informuje ona, ile słów kluczowych jest wykorzystywanych w reklamie, jaka jest średnia pozycja reklam, słowa kluczowe w wyszukiwaniu i budżet miesięczny przeznaczony na reklamę.
SpyWords przede wszystkim skupia się na analizie słów kluczowych użytych przez konkurencję w kampaniach reklamowych Google AdWords. Pozwala na zobaczenie zastosowanych przez konkurencję tekstów reklam przyporządkowanych do poszczególnych słów kluczowych. Podaje liczbę wyszukiwań, średni Cost Per Click (CPC) oraz wolumen konkurencyjności.
Analiza fraz kluczowych stron stanowiących największą konkurencję względem pozycjonowanej przez nas strony pozwoli na wykluczenie z listy fraz kluczowych tych, które charakteryzują się zbyt dużą konkurencyjnością i nie pozycjonowanie z ich użyciem najpewniej nie dałoby dobrych rezultatów nawet w dłuższej perspektywie czasowej. Najlepiej na początek zdecydować się na pozycjonowanie z użyciem lokalnych fraz, a później, gdy witryna będzie miała już ugruntowaną pozycję w wyszukiwarce, zacząć pozycjonować ją także na ogólne, bardziej konkurencyjne frazy.

5.00 avg. rating (64% score) – 1 vote

Skomentuj »