Czy to koniec epoki pozycjonowania?

Marketing Internetowy 25 sierpnia 2014 0
Czy to koniec epoki pozycjonowania?


Internauci najczęściej wyszukują pożądane informacje w sieci za pomocą wyszukiwarek internetowych. Właściciel lub administrator strony internetowej powinien zadbać więc, aby być obecnym w wynikach wyszukiwania takiej wyszukiwarki, najlepiej na jednych z pierwszych wyników pod najbardziej pożądane słowa kluczowe. Do tego sprowadza się proces pozycjonowania witryn www w sieci. Plasowanie stron pod odpowiednie frazy kluczowe na jak najwyższe miejsca w wyszukiwarce to proces na ogół długotrwały i wymagający zwiększonego zaangażowania ze strony pozycjonerów. Istnieją na rynku wyspecjalizowane agencje pozycjonerskie, które zajmują się takimi usługami. Czy jednak już wkrótce przestaną istnieć?
Niewykluczone, bowiem eksperci marketingu internetowego i SEO wieszczą rychły koniec pozycjonowania. Przemawia za tym fakt, że pozycjonowanie nie przynosi już takich efektów, jak jeszcze kilka lat temu. Potrzeba wiele pracy nad plasowaniem strony internetowej na pożądane słowa kluczowe w wyszukiwarce, aby rzeczywiście zaczęła ona wyświetlać się jako jeden z pierwszych rekordów. Niemniej, nie jest to gwarantem uzyskania, a zwłaszcza utrzymania pożądanej pozycji. Wszystkiemu winne jest samo Google, które od kilku lat modyfikuje swój algorytm wyszukiwania. Zaostrzane są systematycznie wymogi Google, przez co pozycjonerzy mają znacznie trudniejsze zadanie, jeśli chodzi o wypromowanie pożądanej witryny. Roboty Google coraz trudniej oszukać, ponieważ skrupulatnie weryfikują one każdą stronę internetową, jaka publikowana jest w sieci. Jeśli nie jest dostosowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych, nie będzie się wyświetlała wysoko w wynikach wyszukiwania.
Nie ma już możliwości dokonywania dzisiaj pozycjonowania z użyciem nieetycznych metod. Pozycjonowanie „na skróty” jeśli da jakiekolwiek efekty, to niewątpliwie będą one krótkotrwałe. Szybko zaś strona internetowa wypadnie z wyników wyszukiwania, a pozycjoner będzie musiał dołożyć wiele starań do tego, aby powróciła ona do zestawienia. Pozycjonowanie coraz częściej jest postrzegane jako działanie negatywne, które ociera się o granicę legalności.
Jeśli zlecamy komukolwiek pozycjonowanie powinniśmy być świadomi tego, że nikt nie może zagwarantować nam osiągnięcia pozytywnych wyników w bardzo krótkim czasie. Nawet gdy ktokolwiek deklaruje, że zna sposoby na oszukanie robotów Google, szybko będzie musiał zweryfikować swoje myślenie i rozpocząć żmudny proces wartościowego pozycjonowania.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »