SEO Copywriting – teksty pisane pod kątem SEO

Marketing Internetowy 26 września 2013 1
SEO Copywriting – teksty pisane pod kątem SEO


SEO, czyli Search Enginge Marketing, ma ogromne znaczenie dla prowadzenia działań pozycjonujących w sieci internetowej. Zasady SEO są bardzo istotne dla skutecznego pozycjonowania witryn internetowych. Jeśli są one ignorowane, strona nie ma szansy na pojawienie się pod zadaną frazę kluczową na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania w danej wyszukiwarce.

Bardzo duże znaczenie w zakresie działań pozycjonujących ioraz promowania produktów i usług w sieci internetowej, mają dziś treści. Dobry, unikalny kontent pozwala na efektywne promowanie witryny i pozycjonowanie jej. Najlepiej, aby teksty dotyczące danej strony internetowej bądź umieszczone w jej obrębie, były pisane zgodnie z zasadami SEO copywritingu. Powinny być zatem nasycone, w  racjonalny sposób, słowami kluczowymi wykorzystywanymi do promowania danej strony internetowej.

Osoby przygotowujące teksty na strony internetowe, czyli copywriterzy SEO, muszą pisać teksty ciekawe, oryginalne, zdolne zainteresować odbiorcę, a jednocześnie zgodne ze standardami SEO. Tylko takie teksty w dłuższej lub krótszej perspektywie czasu, są w stanie zapewnić wysokie miejsca witryny w rankingach Google, na czym niewątpliwie zależy wszystkim właścicielom i specjalistom ds. SEO.

Treści na stronach internetowych, choć mało atrakcyjne pod względem wizualnym, to jednak mają znacznie większe znaczenie dla promocji strony internetowej, niż grafika czy materiały zdjęciowe i filmy. To właśnie słowa są w stanie promować stronę internetową w sposób jak najbardziej skuteczny, dlatego też tworząc treść strony www należy zadbać o to, aby atrakcyjnie przedstawić jej ofertę, a na dodatek, aby treści te zawierały najważniejsze słowa kluczowe, pod którymi promowana jest witryna. Zawartość tekstowa strony internetowej ma zainteresować i zatrzymać klienta. Ma być elementem przyciągającym jego uwagę i zachęcającym go do odwiedzenia tej samej witryny ponownie.

Kod strony internetowej, a więc również jej treści, sczytywana jest przez roboty Google, które identyfikują powtarzające się na niej słowa jako frazy kluczowe i pod nimi strona ta plasowana jest w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej.  Treści na strony www muszą być bezwzględnie pisane dla odbiorcy, ale specjalista ds. SEO i sprawny copywriter będą wiedzieli, jak pisać, aby roboty Google taką treść odczytywały jednocześnie w sposób pożądany przez pozycjonerów.

3.25 avg. rating (41% score) – 4 votes

Komentarze »

  1. Adrian z Redseocopy.pl 14 grudnia 2013 o godz. 11:12 - Reply

    Sporo prawdy, chociaż trzeba przyznać, że cała branża (w tym także ta dostarczająca content na potrzeby pozycjonowania) nieco ewoluuje. SEO sięga bowiem po znacznie lepsze treści niż jeszcze kilka lat temu; kluczowym zagadnieniem nie staje się już bowiem wskazane zagęszczenie słów kluczowych (choć nadal odgrywa istotną rolę) i linkowanie w treści z anchorami exact match, a zdobywanie materiałów, które w sposób naturalny są w stanie angażować czytelników. SEO z roku na rok coraz bliżej do SEM – także właśnie w ujęciu treści.

Skomentuj »