Blokady reklam w wyszukiwarkach

Marketing Internetowy 3 lutego 2014 0
Blokady reklam w wyszukiwarkach


Reklama internetowa rozwija się w bardzo dynamiczny sposób, wykorzystując coraz to nowe narzędzia promocji firm i osób. Należy powiedzieć, że Internauci oswoili się już z wieloma formatami reklam. Niektóre z nich są na tyle agresywne, że użytkownicy Internetu chcą się przed nimi bronić.

Tak jest między innymi z reklamą w wyszukiwarkach internetowych. Wyświetlające się na całym ekranie reklamy, uniemożliwiające odczytanie treści serwisu, kłopotliwe w zamykaniu, wywołują złość internautów. Trudno się im dziwić, zwłaszcza, jeśli na każdej stronie internetowej, którą otwierają, spotykają się z tym samym.

Dlatego użytkownicy sieci internetowej coraz częściej sięgają po blokady reklam w wyszukiwarkach. Jeszcze kilka lat temu takie mechanizmy były zjawiskiem marginalnym. Dziś są często stosowane, bowiem jak szacuje firma PageFair, blisko 25% wszystkich użytkowników sieci stosuje programy, które pozwalają im na zablokowanie reklam wyświetlających się na stronach internetowych. Reklamy te nie są pokazywane użytkownikom, na czym rzecz jasna tracą te portale i witryny internetowe, które utrzymują się przede wszystkim z promocji innych firm.

Wpływy z reklam pozwalają na utrzymywanie się wielu serwisów internetowych. Reklamodawcy płacą im za każdą wyświetloną reklamę lub za kliknięcie w reklamę, zgodnie z przyjętym modelem rozliczeń kampanii promocyjnej. I w jednym i drugim przypadku konieczne jest w ogóle wyświetlenie reklamy, a jeśli internauci stosują blokady, jest to niemożliwe.

Model biznesowy wielu stron internetowych opiera się wyłącznie o reklamę. Strona, a właściwie jej właściciel, zarobi tym więcej, im więcej osób zobaczy reklamę lub kliknie ją. Najczęściej pieniądze te nie trafiają stricte do kieszeni właściciela serwisu, ale są przekazywane na bieżące płatności związane ze stroną internetową, m.in. na opłacenie usługi hostingowej, przedłużenie okresu rezerwacji domeny, czy na wynagrodzenia dla pracowników – programistów, grafików i copywriterów. Dzięki reklamom użytkownicy mogą korzystać z wielu stron internetowych, nie płacąc za dostęp do nich.

Szeroka wiedza internautów na temat nowoczesnych technologii internetowych sprawia, że coraz częściej blokady reklam są w użyciu, choć nie można tutaj jeszcze mówić o upowszechnionym zjawisku. Tak jednak może się stać, jeśli reklamy będą jeszcze bardziej agresywne niż dziś i będą kierowane do osób, które nie są grupą docelową dla danego komunikatu.

Chcesz pozbyć się reklam? Obejrzyj:

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Skomentuj »