W Szkole Głównej Handlowej funkcjonuje od pewnego czasu specjalny program edukacyjny, działający na zasadzie e-learningu. Studenci mogą uczyć się i poznawać tajniki dotyczące szerokiej sfery polskiego rynku e-commerce.
Zgłębiają wiedzę we własnym zakresie, korzystając przy tym z materiałów przygotowanych przez najpopularniejsze firmy polskiego e-biznesu, w tym Allegro, Ceneo, iStore, PayU, Home.pl, ANSWEAR.com, SalesManago, Trusted Shops i wielu innych. Po przejściu całego programu studenci zdają egzamin, ale już w formie stacjonarnej.
W ostatnim czasie pierwszy taki egzamin odbył się w siedzibie SGH w Warszawie, a osoby, które zaliczyły pomyślnie test składający się ze 100 pytań otrzymały tytuł Profesjonalisty w eHandlu. Aby móc posiąść tą samą wiedzę dotyczącą mechanizmów rządzących e-biznesem, każda osoba powinna dokonać rejestracji poprzez stronę internetową ehandel.edu.pl oraz wybrać konkretną ścieżkę rozwoju odpowiadającą stanowiskom w sklepie internetowym, w kierunku którego chce się rozwijać. Po poprawnym wypełnieniu formularza rejestracyjnego, użytkownik otrzymuje dostęp do obszernych materiałów edukacyjnych opracowanych i udostępnionych przez partnerów merytorycznych programu edukacyjnego.
Program został uruchomiony w celu zbudowania wykwalifikowanej kadry specjalistów w branży e-commerce w Polsce. Sam test egzaminacyjny można poniekąd traktować jak test pracowniczy, rekrutacyjny, na konkretne stanowiska pracy. Partnerzy programu mogą w ten sposób rekrutować nowych pracowników, wiedząc, że spełniają oni wszystkie ich wymagania. Status „Profesjonalisty w eHandlu” potwierdza nabycie przez daną osobę wiedzy teoretycznej z konkretnej dziedziny. Wiedza ta jest gruntownie weryfikowana w toku egzaminu.
Pytania na egzaminie miały różny stopień trudności i były wielokrotnego wyboru. W teście ujęto zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i praktyczne, wymagające od egzaminowanych osób logicznego myślenia i zastosowania nabytej wiedzy z e-commerce w praktyce. Egzamin był naprawdę trudny, zdaniem osób, które do niego przystąpiły.
W roku obecnym program „Profesjonalista w eHandlu” zostanie rozwinięty, bowiem mają dołączyć do niego nowi partnerzy.