Wsparcie marketingowe w systemie franczyzowym

Marketing Internetowy 1 marca 2016 0
Wsparcie marketingowe w systemie franczyzowym


Jednym z plusów wejścia w system franczyzy jest duże wsparcie marketingowe, udzielane przez franczyzodawcę. Rozwiązanie to pozwala na wystartowanie ze sklepem, który już od momentu otwarcia ma pewną pozycję na rynku. Klienci kojarzą bowiem różne marki z konkretnymi towarami oraz usługami. Dzięki temu, mając sklep w jednej z popularnych sieci, „nabywa się” od razu jej klientów. Sama marka to jednak nie wszystko.

Wsparcie marketingowe w systemie franczyzowym obejmuje udział sklepu we wszystkich akcjach marketingowych sieci, jak na przykład konkursach, zbieraniu punktów i wymienianiu ich na nagrody, promocjach oraz oryginalnych metodach sprzedaży, np. wyprzedaży. Wszystko spoczywa na franczyzodawcy, co odciąża właściciela sklepu od konieczności samodzielnej organizacji, na co nie zawsze jest czas oraz środki. Franczyzodawca dostarcza wszelkie nagrody oraz rzeczy niezbędne do podjęcia działań, ustala także regulamin oraz zasady wręczania nagród.

Na tym jednak nie koniec. Działania marketingowe w systemie franczyzowym obejmują również wyposażenie sklepu. Wiele sieci posiada specjalnie zaprojektowane dla siebie, charakterystyczne półki i meble sklepowe z logo, a także plakaty i banery reklamowe, które dostarcza sklepom pracującym w systemie. To zwalnia z kolei osobę otwierającą sklep z konieczności wydania większej gotówki na jego wyposażenie, więc jest korzystnym rozwiązaniem. 

Niemniej, należy zauważyć, że ilość akcji marketingowych oraz dostępność poszczególnych elementów uatrakcyjniających sklep, jest ściśle związana z rodzajem franczyzy. W systemie „miękkim” franczyzy udział w tego typu przedsięwzięciach jest całkowicie dobrowolny i zależy tylko od decyzji właściciela/właścicielki sklepu. Można więc spotkać się z sytuacją, że jeden sklep sieci X bierze udział w promocji, polegającej np. na zbieraniu punktów za zakup i wymienianiu ich na nagrody, natomiast drugi sklep z tej samej sieci nie będzie posiadać tych nagród, ani też nie będzie przyznawał punktów za dokonane zakupy. W systemie „twardej” franczyzy udział w akcjach promocyjnych i marketingowych może być natomiast podyktowany odgórnie. Wówczas dostępne są wszystkie możliwości, jakie organizuje franczyzodawca.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »