Czym zajmuje sie agencja social media?

Marketing Internetowy 21 grudnia 2015 0
Czym zajmuje sie agencja social media?


Na rynku działa wiele rodzajów agencji marketingowych. Jedne zajmują się reklamą, inne komunikacją z dziennikarzami, a jeszcze inne – wsparciem firm w kanałach społecznościowych.

W Polsce działa conajmniej kilkaset tzw. agencji social media. Z definicji zajmują się one komunikacją na zlecenie swoich klientów w kanałach społecznościowych; na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Oprócz tych wyspecjalizowanych podmiotów, „social media“ mają w ofercie także agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, a nawet agencje zajmujące się promocjami w punktach sprzedaży czy produkcją materiałów do druku.

Jakość pracy takich firm jest naprawdę różna. Najlepsze, jak na przykład agencja social media Think Kong rzeczywiście koncentrują się na budowaniu wewnętrznych, silnych kompetencji doradczych, rozwijają swoją ofertę, a przede wszystkim myślą w sposób strategiczny o wykorzystaniu kanałów social. Najgorsze skupiają się na lajkach, fanach i w gruncie rzeczy nie są w stanie zaproponować klientom rozwiązań naprawdę wspierających ich biznes.

Od profesjonalnej agencji marketingu społecznościowego należy wymagać przede wszystkim strategii, a w drugiej kolejności także dobrej kreacji. Specjaliści agencji powinni umieć zidentyfikować problem i wyzwania stojące przed marką czy firmą. Później powinni potrafić zaproponować kierunki strategiczne, którymi powinna iść komunikacja. Dopiero w dalszej kolejności znaleźć kreatywne pomysły na komunikację kluczowych przekazów, które skutecznie wesprą biznes.

Dobra agencja social media zajmuje się wyłącznie komunikacją w pewnym obszarze. Nie zajmuje się jednocześnie tworzeniem aplikacji mobilnych czy systemów transakcyjnych. Nie wierzcie, że da się zbudować kompetencje zespołu w każdym obszarze. Sprawa ma się podobnie jak z dużo mniej skomplikowanymi usługami. Wulkanizator nie będzie dobrym blacharzem. Jeśli agencja social media bez zawahania deklaruje, że jest w stanie zająć się np. reklamą display czy BTL-em, klientowi powinna zapalić się ostrzegawcza lampka.

Podstawowa usługa agencji social media to tworzenie treści na potrzeby komunikacji w kanałach social. Wymaga to od zespołu agencji doskonałej znajomości tych środowisk, ale też posiadania działu kreacji, grupy moderatorów, stratega. No i doświadczenia, o które warto pytać.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »