Czym jest growth hackting?

Marketing Internetowy 8 sierpnia 2014 0
Czym jest growth hackting?


Anglojęzyczne terminy są często wykorzystywane na gruncie e-marketingu i pozycjonowania. Jednym z nowszych pojęć z tej dziedziny wiedzy jest termin growth hacking. Wszedł on do obiegu w 2010 roku za sprawą Seana Ellisa. Słowa „growth hacking” zostały wykorzystane przez niego do określenia działań mających prowadzić do zintensyfikowania rozwoju firmy, rozumianego jako umocnienie pozycji rynkowej i zwiększenia udziału na rynku docelowym. Uznaje się, że growth hacking jest jedną z nowoczesnych technik marketingowych, wykorzystujących innowacyjne rozwiązania o większej skuteczności i większym zasięgu niż każda tradycyjna reklama. Przekaz promocyjny w growth hackingu powinien trafić do potencjalnych odbiorców produktów lub usług promowanej marki. Niestandardowe techniki w marketingu internetowym pozwalają na urozmaicenie kampanii promocyjnych. Growth hacking umożliwia zintegrowanie wszystkich znanych dotychczas metod marketingowych i rozwiązań technologicznych.
Wykorzystanie istniejących, a nie stosowanych dotychczas możliwości promocji w sieci internetowej pozwala na zaskoczenie w sposób pozytywny swoich potencjalnych i dotychczasowych klientów. Osoby zajmujące się profesjonalnie growth hackingiem potrafią w sposób perfekcyjny wskazać rozwiązania technologiczne, które zainteresują użytkowników internetu.
Bardzo ważnym etapem growth hackingu jest analiza istniejącej sytuacji. Specjalista ocenia i analizuje zachowania i oczekiwania użytkowników. Wiedza ta pozwala na dobór idealnych narzędzi służących do skonstruowania strategii marketingowej. Użytkownik dzięki temu uzyskuje dokładnie to, czego pragnie. Podobnie jest w przypadku rozpropagowywania informacji marketingowych. Mają one z założenia growth hackingu trafiać wyłącznie do odbiorców, którzy tego oczekują, a nawet pożądają.
Takie dostosowanie wszelkich działań marketingowych pod kątem indywidualnych klientów powoduje, że zyskuje się ich lojalność. Pozostają oni wierni firmie, która rzeczywiście ceni sobie ich zdanie i stara się wprowadzać zmiany, które pozwolą na dopasowanie oferty do indywidualnych ofert konsumentów. Ważne jest, aby zmiany te podejmowane były w dynamicznym trybie, ponieważ tylko wtedy zapewnią one przewagę konkurencyjną firmie.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »