Nowa porównywarka cenowa na polskim rynku

Marketing Internetowy 14 sierpnia 2014 1
Nowa porównywarka cenowa na polskim rynku


Na polskim rynku internetowym od lat działają porównywarki cenowe, z których jednymi z najbardziej znanych są Ceneo.pl czy Nokaut.pl. Wydawać by się mogło, że nie ma już miejsca na kolejnego gracza rynkowego, a jednak Marek Martuszewski, współtwórca porównywarki najtaniej.co stwierdził, że jego „produkt” się sprzeda, tj. zachęci internautów do korzystania z funkcjonalności oferowanej przez nową porównywarkę cenową. Witryna najtaniej.co została uruchomiona w marcu 2014 roku. Twórcy projektu chcą wyróżnić się na rynku intuicyjną nawigacją porównywarki, wygodną dla użytkownika, oraz specyficznym wyglądem.
Właściciele witryny doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że nie będą w stanie stanąć do konkurencji biznesowej z takimi gigantami rynkowymi jak wspominane Ceneo.pl, czy Skąpiec.pl, niemniej celują w nieco inny target. Chcą, aby ich porównywarka cenowa w najbliższym czasie odpowiadała w 100% na potrzeby i oczekiwania użytkowników tabletów i smartfonów. Rozwój porównywarki w kierunku zwiększenia jej mobilności jest krokiem w dobrą stronę, bowiem w tym aspekcie występuje pewien niedosyt rynkowy.
Porównywarka najtaniej.co została zaprojektowana w ten sposób, aby prezentować użytkownikom najważniejsze informacje o produkcie, a jednocześnie pozwalać na przefiltrowanie wyników wyszukiwania pod kątem podstawowych kryteriów. Ograniczono jej funkcje do niezbędnego minimum i jest to niewątpliwie cecha odróżniająca ją od innych, podobnych porównywarek cenowych. Najtaniej.co skupia się na prezentacji kategorii porównywanych produktów, w których decydujący o zakupie jest wygląd danego towaru.
Porównywarka bazuje na danych dotyczących cen i sklepów, w których są dostępne pokazywane użytkownikom produkty, pochodzących z systemu Nokaut.pl, dzięki wykorzystaniu API. Model biznesowy porównywarki opiera się na prowizji za zrealizowane kliknięcia i sprzedaż.
W najbliższej przyszłości twórcy porównywarki najtaniej.co chcą rozbudować filtry wyszukiwań i rozwijać wersję mobilną swojej witryny. Prostota i czytelność prezentowania danych, bez zbędnych dla wielu internautów funkcji dodatkowych, może przypaść do gustu użytkownikom i będzie stanowiła o przewadze konkurencyjnej porównywarki najtaniej.co.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Komentarze »

  1. albert 15 sierpnia 2014 o godz. 11:09 - Reply

    nie sądzę żeby odnieśli sukces, kiedy google i FB przejmują e-commerce w PL

Skomentuj »