Czy warto zwiększać liczbę linków za wszelką cenę?

Marketing Internetowy 25 lutego 2015 0
Czy warto zwiększać liczbę linków za wszelką cenę?


Ilość linków prowadzących do serwisu internetowego decyduje o tym, na jakiej pozycji pod konkretne słowa kluczowe wyświetla się on w wyszukiwarkach internetowych. Nie jest jednak wskazane, aby za wszelką cenę zwiększać liczbę linków. Korzystniejsze dla procesu pozycjonowania będzie pozyskanie choć jednego, silnego linku, niż zdobycie setki mniej wartościowych odnośników. Ilość linków nie jest najważniejszym parametrów dla pozycjonowania, choć nie można też jednoznacznie określić, że ich ilość nie ma żadnego znaczenia.
Musimy wiedzieć, że nie każdy link będzie miał taką samą wartość dla pozycjonowania strony internetowej. Niektóre linki, umieszczane na tzw. farmach linków, na dopiero utworzonych stronach, czy w katalogach witryn internetowych, mogą nawet szkodzić pozycji serwisów w Google czy w innych wyszukiwarkach internetowych. Niezalecane jest umieszczanie własnego linka w serwisie, w którym jest już ich cała masa, albo na stronie odbiegającej tematyką od pozycjonowanej witryny. O wartości linku decyduje wiele czynników, m.in. jego usytuowanie na stronie, wiek i reputacja domeny, na której mamy link, PageRank podstrony, stopień podobieństwa tematyki serwisu do tematyki pozycjonowanej strony internetowej, czy otoczenie tekstowe linka i anchor tekst.
Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie stron internetowych polegało na zdobywaniu jak największej ilości linków prowadzących do promowanej witryny. Dawało to świetne rezultaty, dlatego rynek wymiany linków i katalogi stron internetowych przeżywały gorący okres. Dziś niestety pozycjonowanie jest procesem znacznie bardziej skomplikowanym. Masa linków wcale nie musi oznaczać, że strona szybko będzie się wyświetlała na pierwszych miejscach w wyszukiwarce pod zadane przez użytkownika słowa kluczowe. Wszystko związane jest z tym, że mechanizmy wyszukiwania Google są udoskonalane. Wciąż się zmieniają, przez co osoby zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem muszą być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami algorytmu Google.
Obecnie można śmiało powiedzieć, że linki umieszczane na tzw. farmach, bardziej szkodzą niż pomagają. Podobnie jest z mało wartościowymi preclami, katalogami stron internetowych, czy z linkami publikowanymi na nowo otwartych stronach internetowych, stanowiących plagiat innych witryn. Jakościowo złe linki będą spychały stronę www na dalsze pozycje w wyszukiwarce.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »