Cyberprzestępcy atakują kampanie reklamowe w Internecie

Marketing Internetowy 12 marca 2014 0
Cyberprzestępcy atakują kampanie reklamowe w Internecie


Reklama w sieci internetowej jest powszechnie dostępna, zarówno dla dużych firm, jak i dla małych graczy rynkowych. Nawet młodzi przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej, bez wydawania zbyt dużych pieniędzy mogą uruchomić skuteczną reklamę w sieci www. Być może nie będzie miała ona tak dużego zakresu, jak kampanie realizowane przez duże przedsiębiorstwa, ale na pewno będzie w pewnym stopniu skuteczna. Dziś większość nowoczesnych firm realizuje kampanie reklamowe w sieci internetowej, albo korzysta z niej przy realizowaniu takich działań marketingowych. Tymczasem, przedsiębiorcy muszą być świadomi faktu, że kampanie reklamowe mogą stać się celem ataku tzw. cyberprzestępców. W jaki sposób i jakie negatywne skutki niesie to za sobą dla samych reklamodawców?
Już podczas projektowania kampanii reklamowej realizowanej na gruncie internetowym powinniśmy zadbać o zabezpieczenie kodu serwisu czy aplikacji oraz danych klientów, jakie gromadzone są w trakcie działań reklamowych w sieci. Jeśli tego nie zrobimy, narażamy naszą markę na straty, które mogą być ogromne. Nie zapominajmy, że informacja w dzisiejszych czasach jest bardzo cenna, dlatego tez przestępcy nie wahają się przed jej pozyskiwaniem w nieetyczny sposób również w sieci internetowej. Jeśli strona www stworzona na potrzeby realizacji kampanii reklamowej czy też aplikacja mobilna gromadząca dane potencjalnych klientów, nie zostaną solidnie zabezpieczone, musimy liczyć się z ryzykiem wystąpienia cyberprzestępstw. Skala takiego zjawiska jest trudna do oszacowania, podobnie jak ocena negatywnych skutków dla reklamodawców. Na pewno wizerunek marki w takim przypadku może doznać poważnego uszczerbku.
Włamania hakerskie są coraz bardziej zaawansowane. Żadna strona www tak naprawdę nie może być uznawana za w pełnik bezpieczną. Twórcy witryn internetowych, podobnie jak specjaliści ds. kampanii reklamowych w sieci, muszą doskonalić sposoby zabezpieczeń przed cyberprzestępcami. Oni również na bieżąco modyfikują narzędzia, z których korzystają, aby móc łamać zastosowane zabezpieczenia. Wszelkie luki w aplikacjach są przez nich bezlitośnie wykorzystywane. Warto przed uruchomieniem kampanijnego serwisu internetowego, czy aplikacji mobilnej, przetestować, czy są one w pełni bezpieczne. Uruchomienie kampanii przy niezabezpieczonych narzędziach reklamy internetowej może być kosztowne i narazić klientów i samo przedsiębiorstwo, na duże straty.

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Skomentuj »