Strona internetowa firmy – jaką wybrać?

Marketing Internetowy 6 października 2015 0
Strona internetowa firmy – jaką wybrać?


Konsumenci, którzy doskonale wiedzą czego chcą i szukają konkretnych usług, najczęściej pierwsze swoje kroki kierują przed monitor komputera. W Internecie wynajdują informacje o firmach świadczących owe usługi.

Czytają również opinie dotychczasowych klientów. Dlatego każda firma, która chce liczyć się na rynku powinna posiadać swoją stronę internetową. W dzisiejszych czasach wydaje się to koniecznością. Spoglądając na strony internetowe na pozór może wydawać się, że niczym się one od siebie nie różnią. Każda z nich posiada bowiem zawartość, społeczność oraz często strefę handlową. Jednak specjaliści z łatwością wyróżnią co najmniej kilka podstawowych kategorii, na które można podzielić strony internetowe.

Do najpopularniejszych stron internetowych należą witryny, które mają demonstrować obecność firmy w sieci. Tego typu strony internetowe mają na celu przede wszystkim przedstawienie oferty danej firmy. Często jest tak, że do takich stron internetowych jesteśmy odsyłani po kliknięciu w daną reklamę znajdującą się na portalach internetowych. Jeśli chodzi o treść takiej strony internetowej, może być ona zróżnicowana, w zależności od potrzeb właściciela. Niektórzy stawiają na wielość informacji, a inni zamieszczają w nich głównie zdjęcia. To już zależy od preferencji i profilu działalności firmy.

strony-www

Czasami dobrze jest pokazać wykonane przez siebie realizacje, oraz dołączyć do tego cennik poszczególnych usług. Inną wersją stron internetowych są wizytówki. Te są znacznie prostsze w budowie. Na takich wizytówkach umieszcza się bowiem tylko najważniejsze informacje. Nie można jej w żaden sposób rozbudować. Są one mniej atrakcyjne. Firmy zajmujące się handlem najczęściej nie tworzą typowych stron internetowych czy wizytówek, a sklepy internetowe. Dają one znacznie więcej możliwości. Osoba odwiedzająca taki sklep może kupić określoną rzecz w ogóle nie wychodząc z domu. To bardzo duże ułatwienie. Ludzie żyją coraz szybciej. Często nie mają czasu na zakupy w normalnych porach otwarcia sklepów, dlatego preferują zakupy przez Internet. Dziś za pośrednictwem Internetu można kupić praktycznie wszystko – od książek, poprzez programy komputerowe, ubrania aż po produkty spożywcze.

Oprócz tych wymienionych, istnieją także inne rodzaje stron internetowych. Można tutaj wymienić bazy danych. Na tych można umieścić informację o swojej firmie. Tworzony jest swoisty katalog firm. Klientowi łatwiej jest znaleźć tę, której szuka, gdyż w większości przypadków firmy dzieli się ze względu na branże w jakiej działają.

Mówiąc o rodzajach stron internetowych nie można pominąć wyszukiwarek. Są to bowiem jedne z najpopularniejszych serwisów. Korzysta z nich każdy użytkownik Internetu. Użytkownicy mają do nich bezpłatny dostęp. Jednak firmy za umieszczenie w nich reklamy muszą oczywiście zapłacić.

Wybór rodzaju strony internetowej odpowiedniej dla naszej firmy to jedno. Trzeba jednak sprawić, aby korzystać z niej mógł każdy. Coraz więcej osób używa Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nie można o tym zapominać. Warto zadbać również o to, aby nasz serwis był dostępny w wersji mobilnej lub responsywnej. Obie wersje będą funkcjonowały na tabletach czy smartfonach. Jednak z technicznego punktu widzenia różnią się od siebie i to w sposób znaczny.

Wersja responsywna strony internetowej na pewno da nam więcej możliwości. Jednak czas jej przygotowania oraz wdrożenia będzie dłuższy. Sama usługa wykonania takiej strony także będzie znacznie kosztowniejsza. Wersja mobilna będzie tańszym rozwiązaniem. Jednak trzeba pamiętać o tym, że taka strona będzie sprawdzała się tylko wtedy, jeśli mamy nową stronę internetową. Trzeba też wiedzieć, że nie wszystkie strony internetowe można dostosować do wersji responsywnej. Czasami pozostaje nam tylko wersja mobilna. Inwestując w wersję mobilną musimy wiedzieć również to, że niektóre z funkcji mogą być trudne do uruchomienia. Na pewno nie będzie na niej formularza kontaktowego. Grafika na wersji mobilnej strony internetowej jest zazwyczaj bardzo uboga. Trzeba się z tym liczyć. Wersja responsywna będzie natomiast kopią naszej strony internetowej, ale automatycznie będzie dopasowywała się do urządzenia.

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Skomentuj »