Czy reklama banerowa jest skuteczna?

Marketing Internetowy 13 lutego 2013 0
Czy reklama banerowa jest skuteczna?


Jeszcze kilka lat temu, kiedy z Internetu korzystała tylko niewielka część społeczeństwa, reklama internetowa nie zajmowała tak ważnej pozycji w kampaniach marketingowych różnorodnych firm, jak w chwili obecnej. Dziś Internet stał się ważnym medium reklamowym, choć zmieniła się struktura najbardziej skutecznych reklam sieciowych. Początkowo, najwyższą efektywnością charakteryzowały się reklamy w formie bannerów. Dziś najlepsze wyniki daje zaś pozycjonowanie i umieszczanie w innych serwisach, najlepiej tematycznie dopasowanych do promowanej marki, linków tekstowych do pozycjonowanej strony internetowej.

Czy w dzisiejszych czasach uruchamianie kampanii banerowej ma jeszcze jakikolwiek sens? Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wszystko uzależnione jest tu tak naprawdę od tego, co jest obiektem działań marketingowych. Niewątpliwie, w nieco inny sposób promuje się np. nowy telefon a w inny produkt spożywczy.

Bannery są najbardziej znaną i często wykorzystywaną formą reklamy internetowej. Na początku rozwoju reklamy w Internecie bannery były w zasadzie jedynymi formami promowania marki i firm. Dziś są jednym z wielu narzędzi promocji w sieci. Bannery mogą mieć różną wielkość, określaną przez szerokość i wysokość obrazka.

Dużą wadą reklamy banerowej jest to, że Internauci doskonale ją znają i w zasadzie w sposób automatyczny pomijają przy przeglądaniu różnorodnych stron internetowych. Reklama banerowa musiałaby być naprawdę intrygująca, aby Internauta chciał w nią kliknąć, przenosząc się na stronę internetową, do której prowadzi. Bannery postrzegane są przez to jako przestarzała forma reklamy internetowej.

Dużo większą skutecznością charakteryzują się reklamy multimedialne, które posiadają równocześnie cechy reklam banerowych. Nie są one statycznymi obrazami, ale najczęściej animowaną mini reklamą, z dźwiękiem. Nagromadzenie w reklamie bannerowej różnych, multimedialnych form może nie być jednak wskazane, ponieważ użytkownicy stron www mogą być zirytowani tym, że reklama uniemożliwia im komfortowe przeglądanie Internetu.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »