Youtube w promowaniu firmy w Internecie

Marketing Internetowy 3 kwietnia 2013 1
Youtube w promowaniu firmy w Internecie


Serwis umożliwiający publikowanie i rozpowszechnianie wszelkich materiałów wideo – YouTube jest dziś ogromne popularny w Polsce. Najnowsze statystyki podają, że posiada on 10 mln zarejestrowanych użytkowników w naszym kraju, co jest wynikiem imponującym. Należy powiedzieć, że YouTube generalnie oddaje do dyspozycji swoich użytkowników darmowe narzędzia umożliwiające publikowane krótkich filmików. Między innymi, filmiki te śmiało mogą mieć charakter reklamowy i promocyjny.

Firmy coraz częściej sięgają po internetowe narzędzia promowania swojej działalności, kształtowania pozytywnego wizerunku w świadomości klientów i kontrahentów, czy reklamowania swoich produktów i usług. YouTube i krótkie filmiki są jednym z właśnie takich narzędzi. Korzystne dla przedsiębiorców jest przede wszystkim to, że nic nie płacą za umieszczenie na YouTube swojego filmiku reklamowego. Oszczędzają więc niewątpliwie na takiej formie promocji. Poza tym, publikując filmik na YouTube, w sieci internetowej, kierują go do bardzo szerokiego grona odbiorców – szerszego nawet niż publiczność spotów reklamowych w telewizji.

W postaci filmików YouTube można promować niemalże wszystko. Patrząc na reklamę internetową za pośrednictwem tego serwisu internetowego wyraźnie widać, że firmy przyjmują dwa modele promocji. Po pierwsze, przedsiębiorcy umieszczają klasyczne spoty reklamowe na YouTube, tagując je za pomocą marki produktów, swojego logo, czy nazwy firmy. W ten sposób użytkownicy od razu są świadomi tego, że oglądają filmik reklamowy. Takie działanie jest korzystne z tego punktu widzenia, że filmik reklamowy będzie łatwo znaleźć w zasobach YouTube.

Można również umieścić krótki materiał wideo bez oznaczenia, że pochodzi on od danej firmy. Sprawia on wówczas wrażenie, że został wrzucony do serwisu YouTube przez zwyczajnego użytkownika i na pierwszy rzut oka nie będzie traktowany jako reklama. W takim razie wielu użytkowników YouTube może chcieć obejrzeć taki filmik. Istnieje też niebezpieczeństwo, że niestety zginie on w ogromnych zasobach serwisu internetowego, nie niosąc za sobą z goła żadnej wartości marketingowej.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Komentarze »

  1. Michal 26 lipca 2015 o godz. 21:55 - Reply

    To dobry kanał promocyjny choć technicznie Facebook daje większe rezultaty.

Skomentuj »