Blog w promowaniu firmy w Internecie

Marketing Internetowy 17 kwietnia 2013 1
Blog w promowaniu firmy w Internecie


Internet stwarza bardzo szerokie możliwości prowadzenia działań promocyjnych dla marki produktów lub dla całej firmy. Dzięki narzędziom internetowym można w skuteczny sposób i z wykorzystaniem dużego zasięgu, budować pozytywny, pożądany wizerunek marki. Przedsiębiorcy świadomi wagi Internetu nigdy nie będą go ignorowali. Nowoczesna firma powinna posiadać własną stronę internetową w sieci, aby móc w ten sposób komunikować się z wszystkimi potencjalnymi i obecnymi klientami.

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się blogi firmowe, które zakładane są przez przedsiębiorstwa z różnych branż. Blog jest elementem promocji internetowej, która pozwala na aktywne wspieranie procesu budowania pożądanego wizerunku marki.

Blog firmowy można założyć nie ponosząc na to niemalże żadnych kosztów. Istnieje wiele platform do tworzenia darmowych blogów więc nawet mała firma może posłużyć się takim narzędziem marketingu internetowego. Jeśli jednak chcielibyśmy założyć profesjonalnego bloga firmowego, to wówczas powinniśmy go otworzyć w ramach subdomeny dla domeny firmowej. Nie trzeba zlecać agencji medialnej budowę od podstaw witryny bloga firmowego. W tym względzie, nawet na własnej subdomenie, można posłużyć się skryptem WordPress.

Wordpress to darmowy program między innymi służący do blogowania. Wyposażono go w prosty panel administracyjny i intuicyjną nawigację, które pozwalają w sposób szybki i skuteczny tworzyć i dodawać nowe wpisy na bloga firmowego.

Blog firmowy będzie bardzo dobrym narzędziem marketingu internetowego, jeśli zostanie w odpowiedni sposób wykorzystany. Należy przede wszystkim prowadzić bloga firmowego na bieżąco i mieć pomysł na jego tematykę. Jeśli prowadzimy np. kancelarię prawną, to blog firmowy może zawierać wpisy dotyczące prostych porad prawnych. Zachęci to klientów do skorzystania z usług kancelarii w przyszłości, jeśli ich sprawa będzie bardziej złożona. Z resztą, blog firmowy, w którym często podejmowana jest tematyka firmy i wymieniana jest jej nazwa, wpływa w bezpośredni sposób na pozycjonowanie witryny internetowej firmy w wyszukiwarce.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Komentarze »

  1. FAM Anna 13 stycznia 2014 o godz. 12:34 - Reply

    Dobry tekst, faktycznie blog firmowy może się bardzo przydać w budowaniu wizerunku firmy i nawiązywaniu relacji z klientami/czytelnikami. Przy czym, jak zauważyliście, trzeba mieć na niego pomysł i prowadzić w taki sposób, żeby był faktycznie ciekawy i wnosił coś nowego. Tworzenie bloga, żeby raz na miesiąc sparafrazować jakiś branżowy news mija się z celem.
    Pozdrawiam!

Skomentuj »