Polska sieć internetowa wciąż się rozwija, poszukując nowych rozwiązań w prowadzeniu działań marketingowych. Polscy konsumenci zdecydowanie różnią się na przykład od konsumentów amerykańskich, także zastosowane w ich przypadku narzędzia promowania przedsiębiorstwa i jego asortymentu produktów i usług, muszą być dostosowane do ich indywidualnych preferencji i wymagań. W ostatnim czasie coraz większe znaczenie w prowadzeniu działań promocyjnych w Internecie ma email marketing.
Jeśli działania e-mail marketingowe zostaną przeprowadzone w umiejętny sposób, z wykorzystaniem indywidualnie stworzonych list adresatów i ukierunkowanym przekazem marketingowym, będą one jak najbardziej skuteczne, a przedsiębiorca będzie odnosił pozytywne rezultaty takiej promocji.
E-mail marketing nie jest wyłącznie formą promowania produktów i usług oferowanych na rynku klientom. Jest też sposobem na bezpośredni kontakt firmy z klientem. Za pośrednictwem wiadomości elektronicznej można poinformować klienta o najnowszej promocji, czy wprowadzaniu na rynek nowego produktu. Można wykorzystać e-maile do komunikacji firmy z klientem.
Wykorzystanie e-mail marketingu w kampaniach promocyjnych polskich przedsiębiorstw jest jak najbardziej uzasadnione, bowiem większość Polaków korzystających z Internetu, sprawdza swoją pocztę elektroniczną każdego dnia. Chętnie zapisujemy się też do newsletterów, choć kasujemy wszystkie te wiadomości, które są przez nas niepożądane. E-mail marketing opierający się wyłącznie na liście newsletterowej przynosi bardzo dobre efekty. Maile trafiają wówczas rzeczywiście do klientów, którzy ich oczekują i chcą zapoznać się z ich treścią. Jest więcej niż prawdopodobne, że tacy klienci klikną w link znajdujący się w treści wiadomości, przechodząc na stronę internetową promowanej firmy.
Odbiorcy newsletterów coraz częściej biorą udział w promocjach, o których są informowani. Wolimy przeczytać e-mailową wiadomość reklamową, niż wysłuchiwać na przykład informacji przez telefon.
Dobra baza emailowa czyni cuda. Ale nie tak łatwo ją zdobyć i rozbudowywać. Choć konwersja z emailingu jest najwyższa ze wszystkich kanałów online