Czym jest marketing szeptany?

Marketing Internetowy 7 lutego 2013 0


Rekomendacje znajomych i członków rodziny są najlepszą reklamą dla konsumentów. Żadna inna forma reklamowa nie może się z nimi równać. Jeśli choć jeden znajomy poleci nam daną markę kosmetyków, jest więcej niż prawdopodobne, że skorzystamy z oferty tego producenta. Przedsiębiorcy świadomy tego faktu w sposób sztuczny stosują system rekomendacji we własnych kampaniach marketingowych, uciekając się do zastosowania marketingu szeptanego. Czym on jest?

Generalnie, marketing jest szeregiem narzędzi pozwalających na dotarcie z komunikatem do odbiorcy. Można więc powiedzieć, że w ten sam sposób funkcjonuje marketing szeptany. Marketingowcy na zlecenie danej firmy podejmują się promowania w zakresie serwisów społecznościowych, for internetowych czy grup dyskusyjnych, danej marki produktu czy usługi. Muszą robić to na tyle umiejętnie, aby ich wpisy na forach nie były stricte reklamowe, ale aby wyglądały na wypowiedzi internautów nie związanych w żaden sposób z daną marką. W innym przypadku zostaną one szybko usunięte przez administratorów.

Okazuje się więc, że w rzeczywistości porady i polecenia znajdujące się w sieci internetowej mogą pochodzić po prostu od osób zajmujących się marketingiem szeptanym dla danej marki. Większość internautów nie jest jednak tego świadoma. Marketing szeptany może być realizowanych również w inny, bardziej etyczny sposób. Mianowicie, firma może wynagradzać swoich klientów za polecenie jej produktów i usług swoim znajomym czy członkom rodziny. Wynagrodzenie nie musi mieć przy tym postaci materialnej. Może być to uczestnictwo w prestiżowym klubie osób polecających, albo też zniżka lub rabat na kolejne zakupy.

Przedsiębiorcy w swoich działaniach marketingowych coraz częściej stosują marketing szeptany, ponieważ wykazuje on bardzo duże oddziaływanie na klientów. Polecany produkt czy usługa jest częściej wybierany przez konsumentów niż nawet ten, który reklamowany jest za pomocą spotów telewizyjnych, czy reklam outdoorowych. Marketing szeptany jest też tańszy niż reklamy telewizyjne, czy radiowe i prasowe.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »