Zmiany w systemie reklamowym AdWords w Google

Marketing Internetowy 28 lutego 2013 0
Zmiany w systemie reklamowym AdWords w Google


Google AdWords to jeden z systemów reklamowych w wyszukiwarce Google. Jest on bardzo często wykorzystywany przez pozycjonerów i pozwala na przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych. W ten sposób pozycjonuje się w sposób sztuczny witryny serwisów internetowych. Google AdWords wyświetla linki sponsorowane swoich reklamodawców w specjalnych boksach reklamowych po boku lub u góry strony w wynikach wyszukiwania Google. Są one dobrane tematycznie do słów kluczowych, jakie w danym momencie są wyszukiwane przez użytkownika w Google.

W chwili obecnej Google wprowadziło pewne zmiany dotyczące możliwości przeprowadzania kampanii Google AdWords. Dziś użytkownicy tego systemu mają możliwość wyboru kampanii rozszerzonych. Na czym one polegają?

Otóż, kampanie rozszerzone są nowym rozwiązaniem do tworzenia kampanii AdWords. Google zdecydowało się na ich wdrożenie do systemu AdWords po przeprowadzeniu badań nad modelami konsumpcji w sieci internetowej. Google jest już całkowicie świadome faktu, że nie tylko same frazy kluczowe wpisywane w okno wyszukiwarki internetowej przez internautów są ważne dla zapytania, ale również ich kontekst. Owy kontekst jest kreowany na podstawie tego, z jakiego urządzenia korzysta aktualnie użytkownik, kiedy ma to miejsce itp.

Reklamodawcy konfigurując kampanie rozszerzone Google AdWords mają możliwość różnicowania stawek w zależności od stosowanego przez użytkownika urządzenia czy jego lokalizacji. Mogą więc w miarę precyzyjnie ukierunkować prowadzoną kampanię pozycjonującą daną witrynę internetową.

Google wręcza reklamodawcom stosującym kampanie Google AdWords  zupełnie nowe, innowacyjne narzędzia do tworzenia i realizacji zdecydowanie bardziej zaawansowanej strategii Search Engine Marketing. Dzięki zastosowaniu kampanii rozszerzonych w AdWords będzie można korzystać z lepszego raportowania linków rozszerzonych, a nawet mierzyć konwersję połączeń telefonicznych wywoływanych z reklamy. Pełniejszy, bardziej skuteczny monitoring wyników kampanii AdWords na pewno usprawni pracę pozycjonerów i agencji marketingu internetowego.

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Skomentuj »