Zakupy internetowe a branża motoryzacyjna

Marketing Internetowy 19 grudnia 2013 0
Zakupy internetowe a branża motoryzacyjna


Jeszcze 5-10 lat temu Polacy byli sceptycznie nastawieni do dokonywania zakupów przez Internet. Dziś sytuacja ta uległa diametralnej zmianie. Kupujemy w sieci dosłownie wszystko – począwszy od drobnych gadżetów, poprzez odzież, jedzenie, aż po cenne przedmioty, takie jak samochody czy sprzęt elektroniczny. W ciągu najbliższych kilku lat coraz więcej będziemy kupować nie tylko w sklepach internetowych i na aukcjach w sieci, ale również za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Zarówno e-commerce, jak i m-commerce przeżywają swój prawdziwy rozkwit, którego jesteśmy świadkami. Świetnie rozwijają się w sieci internetowej także sklepy działające w branży motoryzacyjnej.

Branża motoryzacyjna online

Firmy działające w branży motoryzacyjnej dostrzegają szanse, jakie daje im działalność internetowa. Pamiętajmy, że branża ta podlega wpływom sezonowym, dlatego też w jednym okresie przedsiębiorca zarabia, aby w innym – liczy często straty. Dzięki możliwości dokonywania sprzedaży online i świadczeniu tradycyjnych usług warsztaty i sklepy motoryzacyjne mają szansę nie tylko na przetrwanie na rynku, ale równocześnie na rozwój swojej działalności.

Sprzedaż online akcesoriów samochodowych, gadżetów elektronicznych i opon cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zwłaszcza męskiej części klientów, dokonujących zakupów online. W Polsce istnieje duża konkurencja w sklepach motoryzacyjnych, oferujących przede wszystkim opony. Wygrywają w niej te sklepy, które są w stanie zaoferować swoim klientom natychmiastową przesyłkę zamówionych opon pod wskazany adres, a nawet – jak ma to miejsce chociażby w przypadku sklepu Oponeo.pl – ich montaż w dowolnie wybranym serwisie na terenie całego kraju. Ma to ogromne znaczenie wówczas, gdy zima zaskoczy kierowców i muszą w jednym momencie nabyć i wymienić opony niemal natychmiast. Dzięki temu zaoszczędza się czas, a nierzadko też spore pieniądze, bowiem oferty w internecie są często tańsze niż w sklepach stacjonarnych.

Szerszy asortyment produktów

Specjalistyczne motoryzacyjne sklepy internetowe oferują również szerszą gamę produktów niż sklepy tradycyjne. To kolosalna przewaga nad sklepami stacjonarnymi, bowiem w swojej ofercie mogą mieć też te produkty, które przecież niekoniecznie muszą być „na stanie” magazynowym. W momencie ich zakupu są one zamawiane np. bezpośrednio od producenta i wysyłane we wskazane miejsce. Dlatego też nawet przy sprzedaży dużych przedmiotów, w tym opon samochodowych, można zwiększać ofertę sprzedaży bez konieczności inwestowania w ogromne powierzchnie magazynowe.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »