Już ponad rok na rynku istnieje firma WhitePress wspierająca reklamę internetową i szeroko zakrojone działania content marketingowe.
Jak działa platforma?
Platforma WhitePress powstała w celu pośredniczenia między wydawcami a reklamodawcami w procesie tworzenia treści content marketingowych. Obie strony po zalogowaniu się mają dostęp do tworzonych materiałów. Działanie platformy polega na opracowywaniu artykułów i notek, które następnie są publikowane, bądź dystrybuowane w taki sposób, że wydawcy mają możliwość je pobrać. Ponadto, od kiedy WhitePress weszło we współpracę z ContentStream bardzo proste i wygodne jest kupno promocji artykułu.
Copywriting
Główna działalność firmy WhitePress opiera się na copywritingu. Baza współpracujących dziennikarzy opracowuje różnego rodzaju materiały na zlecenie reklamodawców. Istnieją trzy możliwości zamawiania tekstów. Albo wybieramy artykuł płatny, ekspercki albo typu premium. W zależności więc od potrzeb raklamodawcy, artykuł może mieć mniej lub bardziej reklamowy charakter, a ponadto znajdzie się na różnego rodzaju portalach – począwszy od mniej poczytnych blogach, poprzez strony branżowe aż do dużych portali premium. Niewątpliwą zaletą takiego wyboru jest możliwość dopasowania tekstu do aktualnych potrzeb reklamodawcy. Warto też tu wspomnieć, że naprawdę imponująca jest liczba wydawców portali z jakimi współpracuje WhitePress – na dzień dzisiejszy jest ich ponad 2200.
Publikacja artykułów
Bardzo dobre są rozwiązania wprowadzone przez WhitePress w zakresie publikacji artykułów. Platforma wychodzi bowiem naprzeciw również wydawcom – nie muszą oni czekać, aż konkretny reklamodawca zdecyduje się na publikację materiału na ich portalu. Mogą wybrać i zamieścić na swojej stronie tekst dostępny w giełdzie artykułów eksperckich. Za taką publikację wydawca nie jest co prawda wynagradzany, jednak zamieszczanie na swojej stronie treści content marketingowych buduje zaufanie klienta do danej marki. Koniec końców – wydawca zyskuje. Drugą metodą publikacji jest wybór danego portalu przez reklamodawcę, a potem zlecenie napisania tekstu dziennikarzowi. Minusem może tu być fakt, iż nigdy nie ma gwarancji, że wydawca zechce opublikować tekst o danej treści, nawet mimo wynagrodzenia. Z drugiej strony warto zauważyć, że platforma wprowadza możliwość dialogu między reklamodawcą a dziennikarzem. Każdy tekst, wstępnie odrzucony przez wydawcę można poprawić i dostosować do wymogów portalu.
ContentStream
Warto wspomnieć o tym narzędziu. Dzięki niemu pozyskać można ruch dla treści content marketingowych. Ponieważ reklamodawca jest obowiązany do dokładnego określenia kategorii tematycznej, tytułu, czy leadu, ruch ten ma wysoką wartość. Jego generowanie w oparciu o analizy zachowania internautów pozwala na dopasowanie boksów umieszczanych pod artykułami do treści tekstu i zainteresowań użytkownika.
Na koniec warto zauważyć, że platforma stale się rozwija, także w zakresie treści jakie są na niej zamieszczane. Jeszcze kilka miesięcy temu portal WhitePress mógł być trochę niejasny dla laików w dziedzinie content marketingu. Jednak twórcy platformy systematycznie uzupełniają bazę danych i dodają bądź artykuły, bądź przewodniki, pomocne w poruszaniu się w tej branży osobom, które dopiero zaczynają.