W ostatnim czasie obserwowaliśmy pewną stagnację jeśli chodzi o marketing internetowy, która spowodowana była kryzysem gospodarczym i spadkiem obrotów wielu firm. W 2014 roku zapowiada się jednak, że marketing internetowy znów ruszy do przodu, a to za sprawą prognozy poważnego wzrostu gospodarczego. Jak więc mają się kształtować trendy tego marketingu w roku 2014?
Content Marketing ma szasnę stać się przodującą formą pozyskiwania Klientów
Ordynarne kampanie reklamowe to coś, czego większość konsumentów ma już po prostu serdecznie dosyć. Co jednak ciekawe, dopiero w zeszłym roku specjaliści od marketingu tak naprawdę zdali sobie z tego sprawę i w efekcie pojawił się właśnie Content Marketing. Bardzo możliwe, że w 2014 roku to właśnie on będzie najpopularniejszym narzędziem wykorzystywanym przez marketing internetowy. Wartościowe treści zyskują na popularności w Internecie. Wykorzystanie ich w marketingu ma tak naprawdę dobre strony dla obu grup, czyli i dla reklamodawcy i dla konsumenta. Konsument może często wykorzystać te treści jako bardzo przydatne poradniki lub informatory, a sam reklamodawca pozyskuje nowych Klientów, którzy mogą potencjalnie zainteresować się reklamowanym produktem lub usługą. Do Content Marketingu zalicza się także system opiniowania i to właśnie on będzie prawdopodobnie najpopularniejszy w 2014 roku.
Social Video odmieni portale społecznościowe oraz filmowe
Social Video, podobnie jak Content Marketing, tak naprawdę dopiero w zeszłym roku stał się popularny. Wszystko wskazuje jednak na to, że marketing internetowy w 2014 roku będzie się opierał także na tym aspekcie. Krótkie filmy reklamowe można zamieszczać już na wielu portalach społecznościowych, a nawet na takim gigancie jak YouTube. Już widać, jak ogromną popularnością cieszy się ta forma reklamy i bardzo prawdopodobnym jest, że wkrótce ta forma reklamy zrewolucjonizuje wiele portali internetowych.
Systemy ogłoszeń internetowych wracają do łask
Jak wynika z badań rok 2014 może się także okazać przełomowy dla wielu portali i serwisów ogłoszeniowych, czy wirtualnych bazarów i aukcji. Już wiele firm podkreśla, że działalność na tego typu portalach znacząco zwiększa ich zyski, a wzrost popularności zakupów w sieci tylko przyspieszy marketing internetowy w takiej właśnie formie.
Prosto i na temat.
Doskonały artykuł.
Dorzuciłbym jeszcze kilka informacji na temat automatyzacji marketingu – raczej rozwój zaawansowanych kampanii będzie postępował.
Aplikacja z linka to jakiś kombajn?