Tradycja czy internetowa reklama?

Marketing Internetowy 13 października 2014 0
Tradycja czy internetowa reklama?


Reklama istnieje chyba tak samo długo jak handel, choć przed wiekami nie była w ten sposób nazywana ani nie posługiwała się takimi narzędziami, jak obecnie. Rozwój reklamy skorelowany jest nie tylko z handlem, ale również rozwojem nowoczesnych sposobów komunikacji z potencjalnymi klientami, czy też otoczeniem bliższym i dalszym przedsiębiorstwa. Dzięki powstaniu Internetu i jego rosnącej popularyzacji na całym globie ziemskim, obecnie możemy mówić o reklamie internetowej. Jaką reklamą powinni posługiwać się specjaliści ds. marketingu przy konstruowaniu planu kampanii reklamowej dla danej marki produktu lub usługi lub firmy? Czy reklama internetowa w chwili obecnej ma większe znaczenie i pozwala osiągnąć lepsze rezultaty marketingowe, niż reklama tradycyjna, offline? Nie można w sposób jednoznaczny potwierdzić takiej tezy. O skuteczności kampanii reklamowej decyduje bowiem wiele zmiennych, które łącznie wzięte pod uwagę przeważają nad efektywnością kampanii tradycyjnej lub internetowej.
Oznacza to więc, że w jednym przypadku reklama online będzie skuteczniejsza, zaś w innym – reklama tradycyjna. Można powiedzieć, że połączenie zalet obu typów reklam może przynieść najlepsze efekty marketingowe.
Rynek reklamowy jest dziś mocno rozczłonkowany, co jest korzystne dla reklamodawców, mają bowiem szerokie pole wyboru narzędzi reklamowych. Cele stawiane przed reklamą, czy to w formie online czy offline, wciąż pozostają niezmienne, zmianie ulega jedynie nośnik pozwalający na realizację celów reklamy. Nowoczesne rozwiązania informatyczne wprowadziły szturmem na rynek marketingu reklamę internetową, we wszelakich możliwych jej odmianach.
Generalnie, określa się, że nowoczesne, małe i średnie firmy, więcej mogą zyskać na reklamie internetowej. Głównie dlatego, że kampania w Internecie niesie za sobą konieczność pokrycia mniejszych kosztów reklamowych, niż kampania posługująca się reklamą tradycyjną. Dlatego też nawet małe, początkujące firmy mogą osiągnąć korzystne efekty promocji, jeśli posłużą się w kampanii reklamowej reklamą internetową. Ważne jest dla konstruowania efektywnych reklam, aby zawsze niosły za sobą pożądany, cenny w opinii klienta, komunikat. Reklama jest sposobem komunikacji z konsumentami, bez względu na jej formę – czy jest to plakat na przystanku autobusowym, ulotka, billboard umieszczony przy głównej ulicy miasta, czy też popuder, czy też banner reklamowy.
 

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »