Social media w komunikacji rynkowej

Marketing Internetowy 31 lipca 2013 0
Social media w komunikacji rynkowej


Sfera social media cały czas się rozwija zdobywa kolejnych użytkowników. Mowa tu oczywiście o mediach społecznościowych. Wystarczy sprawdzić aktualną liczbę zarejestrowanych użytkowników w serwisie Facebook czy Twitter, aby zauważyć, jaką siłę przebicia ma social media. Nic więc dziwnego w tym, że firmy coraz częściej korzystają z narzędzi udostępnianych przez social media w swojej komunikacji rynkowej. Biznes nie może ignorować sieci społecznościowych, bowiem mogą one przynieść mu realne korzyści. Społeczności tworzone w sieci internetowej są łatwo dostępną grupą potencjalnych klientów dla przedsiębiorstw i instytucji. W Internecie, w konkretnych serwisach społecznościowych biznes ma ukształtowaną grupę, do której kierować może komunikaty marketingowe, czy reklamę.

Należy skrupulatnie przygotowywać kampanie marketingowe kierowane do użytkowników sieci społecznościowych. Jeśli przedsiębiorca zlekceważy wagę social media, może się okazać w krótkim czasie, że jego działalność w danym serwisie społecznościowym zamiast zmierzać do zdobywania coraz to większej liczby klientów, zmierza do utraty korzystnego wizerunku w świadomości odbiorców. Należy solidnie przygotować się do poruszania się w mediach społecznościowych, aby z takiego działania móc osiągać korzyści.

Media społecznościowe mogą pełnić różną rolę w komunikacji rynkowej. Mogą być kolejnym kanałem dotarcia do klientów z reklamą i komunikatami promocyjnymi, a z drugiej strony, mogą być narzędziem kształtowania wizerunku firmy w Internecie. Dodatkowo, za pośrednictwem sieci społecznościowych można budować społeczność klientów danej marki, czy świadczyć usługi z zakresu obsługi klientów – w sposób wygodny, szybki i skuteczny.

Firmy kontaktują się ze swoimi dotychczasowymi i potencjalnymi klientami coraz częściej właśnie za pośrednictwem serwisów typu social media. Mogą sprowadzić komunikację z klientem i jego obsługę do zupełnie innej płaszczyzny, niż miało to miejsce do tej pory. Klient czuje się dzięki temu bardziej doceniony i skłonny jest do dokonywania zwiększonych zakupów w danym przedsiębiorstwie.

8.00 avg. rating (79% score) – 1 vote

Skomentuj »