Skuteczność reklam wideo

Marketing Internetowy 11 sierpnia 2013 0
Skuteczność reklam wideo


Czy reklamy wizualne są skuteczniejsze od reklam tekstowych? Trudno powiedzieć. Istnieje wiele czynników, które decydują o ostatecznej skuteczności w kampanii reklamowej konkretnej formy reklamowej. Reklama wizualna w ostatnim czasie przeszła wielkie przeobrażenia, a to za sprawą rozwoju nowoczesnych technologii. Należy powiedzieć, że reklama wizualna dziś to nie tylko statyczne obrazy, ale również animacje, a może przede wszystkim reklama w formie wideo. Reklamy wideo pozwalają dziś na promowanie firmy lub produktu nie tylko w telewizji, ale i w Internecie.

Szybkie łącza internetowe umożliwiają bezproblemowe wczytywanie się na kolejnych stronach internetowych reklam wideo. Nie ma z tym w praktyce żadnego problemu, bez względu na to, z jakiej przeglądarki czy systemu operacyjnego korzysta w danym momencie użytkownik.

Reklama wideo jest obiektem, zainteresowania dla internautów, którzy pod wpływem widzianych obrazów chętniej przechodzą na stronę reklamodawcy, niż ma to miejsce w przypadku na przykład standardowych bannerów. Atrakcyjność reklam wideo i szerokie możliwości promocji, jakie przynosi ten format reklamowy, sprawiają, że działania reklamowe w formie wideo odnoszą sukcesy i stają się coraz bardziej popularne.

Statystyczne reklamy graficzne od lat wykorzystywane są we wszelkiego rodzaju serwisach. Dziś należy czymś zaskoczyć docelowego odbiorcę, aby zwrócić jego uwagę na przekaz reklamowy, a to przy natłoku informacyjnym, z jakim niewątpliwie mamy do czynienia w Internecie, staje się karkołomne. Przekaz wideo łatwiej trafia do świadomości odbiorców i nie ulega wątpliwości, że jest on atrakcyjny. Jeśli już w pierwszych sekundach prezentowanej reklamy wideo użytkownik zainteresuje się nią, to jest wielce prawdopodobne, że obejrzy ją do końca i na dodatek sprawdzi, co też kryje się pod wyświetlonym na końcu reklamy linkiem. Konwersja z reklam wideo do serwisów reklamodawców jest coraz większa. Stąd też twórcy kampoanii promocyjnych coraz częściej sięgają po reklamę wideo.

5.00 avg. rating (59% score) – 2 votes

Skomentuj »