Skuteczne sposoby pozycjonowania stron

Marketing Internetowy 17 stycznia 2014 0
Skuteczne sposoby pozycjonowania stron


Dobre strony internetowe wypromują się same. Jest to założenie równie błędne, jak to, że dobry produkt nie potrzebuje reklamy. Nawet najbardziej interesujące i profesjonalnie przygotowane witryny internetowe staną się zupełnie bezużyteczne, jeżeli użytkownicy Internetu nie dowiedzą się o ich istnieniu. Powodzenie strony WWW w znacznej mierze zależy od pozycji, jaką zajmuje ona w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.

Działaniem, które ma tę pozycję wywindować jest pozycjonowanie stron. Użytkownicy Internetu za pośrednictwem wyszukiwarek docierają do potrzebnych im informacji. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron jest koniecznością. Twórcy witryn internetowych zdają sobie sprawę z tego, że nawet najlepsze strony internetowe poniosą spektakularną porażkę, jeżeli nie staną się przedmiotem szeroko rozumianego marketingu internetowego. Pozycjonowanie stało się usługą, taką samą, jak stworzenie reklamy czy baneru internetowego, a popyt na tego rodzaju usługi cały czas rośnie. Powstał, zatem szereg firm posiadających w zakresie swoich usług również pozycjonowanie. Nic w tym dziwnego. Okazuje się, że pozycjonowanie stron to sposób na doskonały biznes. Internet rozwija się z każdą minutą, a będzie rozwijał się jeszcze bardziej dynamicznie. Nowe strony internetowe, nowe pomysły na internetowe firmy, to coraz więcej pracy dla pozycjonerów. Oczywiście sukces zależy od jakości wykonywanych usług. Pozycjonowanie to proces wymagający czasu i zaangażowania. Można zlecić to zadanie zewnętrznej firmie albo samemu zatroszczyć się o wzrost pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Istnieje kilka zasadniczych metod pozycjonowania stron, które możemy podzielić na etyczne techniki pozycjonowania oraz sposoby nieetyczne.

Jednym z najskuteczniejszych, a zarazem najtańszych, etycznych sposobów pozycjonowania jest katalogowanie stron. Jest to usługa polegająca na dodawaniu linków strony do różnego rodzaju katalogów internetowych. Katalogowanie powinno odbywać się systematycznie, a link do strony powinien być uzupełniony odpowiednim jej opisem. Dodanie strony do dobrego katalogu w istotny sposób wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Co kryje się pod sformułowaniem „dobry katalog”? Wartościowe katalogi to przede wszystkim takie, które są moderowane, posiadają unikalną szatę graficzną oraz podział stron na kategorie. O jakości katalogu świadczą jednak najbardziej wartościowe, poprawne pod względem gramatycznym i unikalne wpisy. Większość katalogów spełniających te warunki okaże się z pewnością katalogami płatnymi. Można jednak znaleźć również wartościowe, darmowe katalogi stron. Niezwykle istotna jest, wspomniana już wcześniej, systematyczność. Sukcesywne dokonywanie wpisów w katalogach może przynieść zdecydowane efekty.

Drugą, niezwykle skuteczną, a zarazem zgodną z internetową etyką, metodą pozycjonowania jest dodawanie artykułów tematycznych z linkiem do pozycjonowanej strony. Artykuły takie można zamieszczać na specjalnych stronach, tak zwanych Presell Page. W Polsce strony te funkcjonują zazwyczaj pod nazwą precle. Presell Page powstały z myślą o wspieraniu procesu pozycjonowania stron. I trzeba przyznać, że ze swego zadania wywiązują się doskonale. Biorąc pod uwagę tematykę, precle można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwsza z nich to Presell Page o charakterze ogólno tematycznym. Tematyka dodawanych artykułów jest tutaj dowolna. Wystarczy umieścić je w odpowiedniej kategorii. Istnieją także precle tematyczne. Linki w nich umieszczane charakteryzują się zazwyczaj większą wartością. Jeżeli dodatkowo precel tematyczny jest moderowany, mamy pewność, że umieszczone w nim artykuły są nie tylko wartościowe pod względem merytorycznym, ale również unikalne. Od administratora Presell Page zależy, ile linków można umieścić w jednym artykule. Z reguły we wpisie o długości 1000 znaków, można dodać trzy linki. Należy pamiętać, aby linki nie odsyłały do jednej strony, ale również do jej podstron.

Uczciwe metody pozycjonowania wspomagają użytkownika w wyszukiwaniu informacji. Przykładem takiego działania jest chociażby wymiana linków z zaprzyjaźnionymi serwisami czy stronami o podobnej tematyce. Automatyczny system wymiany linków, który opiera się na udostępnianiu miejsca na swojej stronie internetowej innym witrynom i otrzymywaniu w zamian miejsca na promocję swojej strony również przyczynia się do znaczącego wzrostu pozycji w wyszukiwarkach. Skuteczne może okazać się również zamieszczanie linków na forach tematycznych. Można to robić w dwojaki sposób. Link zamieszczamy w treści posta albo w stopce, jako tak zwaną sygnaturę. Pierwszy sposób jest o wiele skuteczniejszy. Odnośniki takie nie należą do najmocniejszych, ale to dosyć łatwy i darmowy sposób na promocję swojej strony. Oczywiście należy brać pod uwagę fakt, że linki zamieszczane na forach są bardzo często usuwane przez moderatorów. Inne miejsca, w których możemy zamieścić odnośniki do własnej strony to kanały RSS, programy partnerskie lub artykuły będące wynikiem współpracy z portalem internetowym.

Wyszukiwarka internetowa jest w założeniu narzędziem mającym pomóc użytkownikowi odnalezienie się w gąszczu stron internetowych oraz zasobów informacyjnych. Twórcy witryn coraz częściej posuwają sie jednak do nieetycznych sposobów podniesienia ich pozycji w wynikach wyszukiwarek. Co za tym idzie, wyniki wyszukiwania, zamiast być wskazówką i pomocą dla internautów, coraz częściej wprowadzają w błąd. Pozycjonowanie stało się w pewnych przypadkach narzędziem wykorzystywanym w sposób nieetyczny. Działaniem, które jest negowane przez twórców wyszukiwarek, ale często wykorzystywane, jako element szeroko rozumianego SEO jest między innymi: nadmierne nagromadzenie słów kluczowych. Kolejna sztuczka, wspierająca pozycjonowanie, to używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią strony. Możliwe jest również ukrywanie słów kluczowych oraz przygotowanie specjalnej wersji strony „pod wyszukiwarki”. Wszystkie te techniki są jednak mocno kontrowersyjne i sprawiają, że pozycjonowanie, będące elementem marketingu internetowego, staje się de facto czymś, na kształt wytrychu, pozwalającego zaistnieć witrynie internetowej.

Korzyści płynących z pozycjonowania jest wiele. Do najważniejszych należy z pewnością znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych, a co za tym idzie większa efektywność serwisu. Skuteczne pozycjonowanie przełoży się też na pewno w znaczący sposób na wzrost liczby odwiedzin na stronach WWW.

6.78 avg. rating (68% score) – 9 votes

Skomentuj »