Czy w czasach, w których większość rzeczy załatwiamy przez aplikacje mobilne bądź komputerowe, sporządzanie ręcznych notatek może mieć jeszcze jakąkolwiek wartość? Dzisiaj każdy z nas ma przy sobie telefon, a większość pracuje przy komputerze. W związku z tym, większość słów, które zapisujemy istnieje tylko w przestrzeni wirtualnej. Mimo to w sklepach wciąż możemy znaleźć szeroki wybór artykułów papierniczych. Czy nadchodzi zmierzch ich popularności?
Nowoczesność, która organizuje nam życie
Wszechobecna technologia wdziera się do każdego obszaru naszego życia. Obecnie każdy z nas nosi przy sobie smartfon, który dawno przestał być już zwykłym telefonem. Teraz jest czymś w rodzaju małego, przenośnego komputera. Zapewnia nam stały kontakt ze światem nie tylko poprzez łącza telefoniczne, ale przede wszystkim za pośrednictwem Internetu. Mnogość dostępnych aplikacji sprawia, że w nowoczesnym telefonie zapisujemy wszystkie najważniejsze informacje: kontakty do naszych znajomych, rozmowy z nimi. Korzystamy również z kalendarza, wysyłania listów za pośrednictwem maila, rozmaitych aplikacji do zakupów a nawet kontrolowania naszego stanu zdrowia. Wydawałoby się że wszystko to prowadzi do wyeliminowania w naszym życiu ręcznie sporządzonych notatek. Mimo to, papier wciąż nie wychodzi z użytku, a grono miłośników ręcznych notatek trzyma się stabilnie na pozycji .
Czy ktoś jeszcze robi odręczne notatki?
Notatki sporządzone ręcznie mogą być nierzadko bardziej czytelne od tych komputerowych. Tyczy się to zwłaszcza osób lubiących nielinearny zapis tekstu. Tworzenie map myśli i schematyczne rozrysowywanie pewnych procesów, może znacznie ułatwiać zapamiętywanie treści, a także ich późniejsze przyswajanie. Dodatkowym ich atutem jest bez wątpienia odporność na różnego rodzaju kaprysy technologii: brak prądu, brak dostępu do Internetu… Papierowe zeszyty nie są na baterie i nie grozi im rozładowanie się w najmniej odpowiedniej sytuacji.
Różne zastosowania notatników
Wiedzą o tym doskonale również producenci materiałów marketingowych. Notesy reklamowe to popularny gadżet jaki można spotkać chociażby na rozmaitych targach czy konferencjach naukowych. Obdarowanie ich uczestników notesami, sprawia że nie tylko otrzymują wizytówkę naszej firmy. Jest również przede wszystkim użyteczne. Pomimo wszechobecnej cyfryzacji naszego życia, wciąż są sytuacje, w których nie wypada używać zdobyczy najnowszej technologii. Podczas oficjalnego spotkania biznesowego, czy też na wykładzie uniwersyteckim – wszędzie tam, gdzie zajdzie konieczność sporządzenia notatek, nasz notes reklamowy, z każdą kolejną zapisaną kartka będzie przypominał o istnieniu naszej firmy.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który szuka użytecznego gadżetu, idealnego do obdarowania potencjalnego klienta – zastanów się nad notesem. Może się on okazać bardzo dobrym wyborem dla wszystkich tych, którzy lubią sporządzać ręczne notatki. A wbrew pozorom, takich osób jest jeszcze w dzisiejszych czasach całkiem sporo.