Pozycjonowanie 2.0

Marketing Internetowy 10 października 2013 0
Pozycjonowanie 2.0


Nurt 2.0 oznacza przede wszystkim uspołecznienie sieci internetowej. Znakomicie wpisują się w niego wszelkiego rodzaju serwisy społecznościowe, z portalem Facebook na czele. Niemniej jednak, „2.0” można odnieść równie dobrze do pozycjonowania, czyli plasowania stron internetowych na jak najwyższe miejsca w wyszukiwarkach, pod wskazane przez internautów słowa kluczowe. Pozycjonowanie przez lata ewoluowało, dostosowując się do dynamicznie zmieniających się trendów w sieci internetowej. Obecnie SEO, czyli Search Enginge Marketing, obejmujące działania pozycjonujące, weszło w nową fazę rozwoju. Jak się zmienia?

Dotychczas budowano silne pozycje witryn w wyszukiwarkach za pośrednictwem pozyskiwania jak największej ilości linków zewnętrznych. Można było tego dokonać poprzez kupowanie linków, ich wymianę, dodawanie tekstów z linkami do presell pages czy przy ręcznym dodawaniu do katalogów. Pozycjonowanie 2.0 zakłada również pozyskiwanie linków, ale w inny sposób – poprzez tworzenie najbardziej wartościowego kontentu, działalność w serwisach społecznościowych, docieranie do grupy bloggerów, dziennikarzy i redaktorów stron www, czyli tzw. Linkerati czy też przez tworzenie „przynęt na linki, tzw. Link Bait. Linki umieszczane na innych stronach www są dziś bardziej wartościowe, ponieważ w pozycjonowaniu linkowanie stało się dobrowolne i naturalne linki mają większą moc sprawczą, jeśli można tak powiedzieć, niż linkowanie sztuczne. Pozycjonowanie 2.0 korzysta z długiego ogona słów kluczowych, a nie tylko z kilku najważniejszych i najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie nieodłącznie związane jest z optymalizacją stron internetowych. Optymalizacja pod SEO do tej pory polegała na takim przekształceniu strony www, aby nasycona była słowami kluczowymi i roboty indeksujące Google mogły ją wysoko umieścić w wyszukiwarce. Obecnie optymalizacja zmienia się pod kątem samych użytkowników. Strony www mają wywoływać określoną reakcję, prowokować do pewnych działań i przyciągać uwagę. Copywriterzy dbają o to, aby kontent był ciekawy i zawierał słowa kluczowe, adekwatne do tekstu.

SEO 2.0 zostało niejako wymuszone na specjalistach ds. pozycjonowania, w wyniku zmian samych wyszukiwarek internetowych. Google chce odpowiadać na pytania użytkowników w sposób jak najbardziej precyzyjny, dlatego też pozycjonowanie musi spełniać taką samą rolę, aby odniosło ono oczekiwany skutek.

5.50 avg. rating (59% score) – 4 votes

Skomentuj »