Potencjał wzrostu mobile marketingu

Marketing Internetowy 26 grudnia 2014 0
Potencjał wzrostu mobile marketingu


Marketing internetowy od lat rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Dziś jednak rośnie mu potężna konkurencja w postaci mobile marketingu, czyli marketingu wykorzystującego narzędzia promocji i reklamy w sieci mobilnej. Reklama dedykowana na urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety, jest nowością na polskim rynku marketingowym, choć coraz więcej firm decyduje się na jej zastosowanie w swoich kampaniach promocyjnych. Polski rynek reklamowy powoli zyskuje kolejny instrument promowania swojego pozytywnego wizerunku. Niemniej, występuje na nim wiele barier, które utrudniają szybki rozwój mobile marketingu.
W mobilnym marketingu tkwi ogromny potencjał, który wykorzystany w odpowiedni sposób pozwoli na zwiększenie znaczenia tego typu działań w rynku marketingowym jako takim. Międzynarodowa sieć reklamy Interactions w przygotowanym raporcie „Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju” pisze nie tylko o szansach, jakie stoją przed mobilną reklamą, ale i o realnych barierach, jakie są dla niej dużym ograniczeniem w rozwoju.
W przyszłości będziemy mieli do czynienia ze znacznym wzrostem znaczenia rynku mobilnego, dlatego też i sam marketing mobilny będzie się rozwijał w podobnym tempie. Zagrożeniem dla rynku jest ograniczona jak na razie wersja mobilnych stron internetowych. Pomimo, że najwięksi gracze rynku ecommerce dbają o to, aby ich witryny były dostępne na różnych urządzeniach, w tym tabletach czy smartfonach, taka inwestycja pociąga za sobą pewne koszty, na które małych firm po prostu nie stać. Tymczasem, przeglądanie na urządzeniu mobilnym strony internetowej niedostosowanej do tego celu jest niewygodne. Użytkownik szybko zraża się do takiego surfowania po Internecie i wraca do komputera. Dodatkowo, barierą dla rozwoju marketingu mobilnego jest to, że prędkość przesyłu danych mobilnych jest niezadawalająca.
Korzystnie na rynek marketingu mobilnego wpływa fakt, że urządzenia mobilne są coraz tańsze. Prosty tablet kupimy nawet za kwotę mniejszą niż 200 zł, zaś smartfon wysokiej klasy będziemy mogli otrzymać u operatora sieci telefonii komórkowej za bezcen łącznie z rocznym czy dwuletnim abonamentem. Dodatkowym impulsem wzrostu rynku reklamy mobilnej jest rozwój m-commerce, czyli zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfonów i tabletów.
Rozwoju mobile marketingu nie da się już powstrzymać, dlatego firmy chcące dotrzeć do użytkowników ceniących nowinki techniczne, którzy nie chcą ograniczać się do surfowania po Internecie wyłącznie w domu, przy komputerze, mają coraz większe możliwości promocji w sieci mobilnej.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »