Poczta Polska wspiera rynek e-commerce

Marketing Internetowy 26 października 2013 2
Poczta Polska wspiera rynek e-commerce


Sfera e-commerce  to nie tylko sklepy internetowe i pasaże handlowe w Internecie. Obejmuje ona wszelkiego rodzaju e-biznesy, prowadzone za pośrednictwem sieci internetowej. Zakres pojęciowy e-commerce  jest bardzo szeroki. To także wszelkiego rodzaju usługi, które coraz częściej wdrażane są w życie w tradycyjnych firmach.

Najlepszym ku temu przykładem jest Poczta Polska, która udostępnia usługę elektronicznego potwierdzenia dostarczenia lub zwrotu przesyłki poleconej. Klient nadający przesyłkę otrzymuje dzięki temu wiadomość SMS lub wiadomość mailową, wysyłaną na podany adres mailowy, z wiadomością od Poczty Polskiej. To nie wszystkie e-usługi, jakie do swojej działalności wprowadziła Poczta Polska.

Dotychczas Poczta Polska była tradycyjną firmą, funkcjonującą w oparciu o klasyczne rozwiązania. Dziś jednak idzie ona z duchem czasu i postanowiła wykorzystywać w praktyce swojej działalności nowoczesne technologie. Dzięki nim może stać się bardziej konkurencyjna względem prywatnych firm kurierskich, które sukcesywnie odbierają jej klientów.

Kolejną zmianą, jaka nastąpiła w działalności Poczty Polskiej, jest wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania pod nazwą e-awizo. Nie zastąpi ono w pełni awiza papierowego, ale będzie dla niego alternatywą. Podobnie jak w przypadku usług kurierskich, Poczta Polska zawiadomi odbiorcę przesyłki o tym, że na poczcie czeka na niego przesyłka do odebrania, w związku z niezastaniem adresata przesyłki w domu.

Już dziś klienci mogą korzystać z elektronicznych potwierdzeń doręczenia bądź zwrotu wysłanej przez nich przesyłki poleconej. Aby móc zastosować w praktyce takie udogodnienia, klient nadający przesyłkę na Poczcie Polskiej na dowodzie nadania musi podać swój numer telefonu lub adres mailowy. Pozwoli to na wysłanie mu stosownego zawiadomienia z chwilą doręczenia przesyłki lub braku jej odebrania.

E-awizo ma być na wstępnym etapie wprowadzania go do obiegu równoznaczne z awizo papierowym. Aby móc otrzymywać elektroniczne zawiadomienie o przesyłce czekającej na nas na poczcie, będzie trzeba złożyć takie zawiadomienie bezpłatnie w placówce pocztowej, najbliższej względem miejsca zamieszkania danej osoby. Powiadomienie o chęci otrzymywania e-awizo będzie bezpłatne.

7.50 avg. rating (76% score) – 2 votes

2 komentarze »

  1. Evigo 21 listopada 2013 o godz. 21:06 - Reply

    Poczta obserwuje zmiany na rynku i widać, że potrafi dostosować się do nowych warunków i wykorzystać nowe możliwości.

    • Marketing Internetowy 25 listopada 2013 o godz. 14:39 - Reply

      Lepiej lub gorzej, ale to prawda, że stara się być coraz bardziej konkurencyjna i wprowadza zdecydowanie pozytywne zmiany. Oby tak dalej 🙂

Skomentuj »